Prezidentské volby rozdělily Česko. Zeman zvítězil, Drahoš prohrál jen o 152 tisíc hlasů
Miloš Zeman byl podruhé zvolen prezidentem. Uspěl s 51,4% výsledkem. Jiří Drahoš obdržel 48,6 % hlasů.
Miloš Zeman byl podruhé zvolen prezidentem. Uspěl s 51,4% výsledkem. Jiří Drahoš obdržel 48,6 % hlasů.
Miloš Zeman a Jiří Drahoš za sebou mají poslední debatu, už za několik hodin se otevřou volební místnosti a v sobotu bude rozhodnuto. Čtvrteční duel obou kandidátů nepřinesl nic zásadně nového, opakovala se stejná témata jako v kampani či předchozích rozhovorech. Za jasného vítěze večera je možné považovat jen moderátorku Světlanu Witowskou.
Někteří Češi před druhým kolem prezidentských voleb marně pátrají po volebních lístcích, které jim, na rozdíl od kola prvního, nepřišly do schránek. Druhé kolo prezidentských voleb má oproti tomu předchozímu mírné odlišnosti. Co je potřeba vědět, než se dnes a zítra vydáte do volebních místností?
Historicky první přímá volba prezidenta v roce 2013 přinesla poměrně vyrovnaný duel. A to i ve vztahu k mediálnímu pokrytí, kterého se dostalo oběma kandidátům. O pět let později je před druhým kolem situace v médiích odlišná – o současném prezidentovi Miloši Zemanovi se píše několikanásobně více než o jeho protikandidátovi, Jiřím Drahošovi.
Druhé kolo přímé volby prezidenta České republiky se již kvapem blíží. Před ním však probíhají ještě debaty na čtyřech televizních stanicích. Tu včerejší, na TV Prima, si nenechala ujít ani ruská média. Podle agentury TASS se obhajující kandidát Miloš Zeman vysmál Jiřímu Drahošovi kvůli jeho myšlence, že ruské tajné služby ovlivňují volby.
Novým českým prezidentem bude Miloš Zeman nebo bývalý předseda Akademie věd Jiří Drahoš. Rozhodli o tom voliči, kteří v prvním kole prezidentské volby zvolili Zemana z 38,6 procenty a Drahoše s 26,6 procenta.
První kolo prezidentských voleb brzy začne, proto není na škodu si připomenout základní pravidla, na které si musí volič dát pozor, jinak bude jeho hlas neplatný.
U české internetové populace vítězí aktuálně v prezidentském klání bývalý šéf Akademie věd České republiky Jiří Drahoš. Vyplývá to z volebního modelu online hry Prezident 21, podle kterého by Drahoše za prezidenta zvolilo přes 44 % lidí používajících internet.
Již za týden se otevřenou volební místnosti a voliči budou rozhodovat o svém budoucím prezidentovi. Boj o Hrad probíhá na různých místech a média v něm hrají velkou roli. Analytici společnosti Monitora Media se proto podívali na to, jak se průběh kampaně jednotlivých kandidátů odráží v jejich medializaci.
Všech devět kandidátů na prezidentský úřad se v dnešních dnech snaží získat hlasy nerozhodnutých voličů. Právě tato fáze předvolební kampaně je pro výsledky voleb stěžejní a osobní sympatie začínají hrát čím dál větší roli. Z tohoto hlediska vyhrává u Čechů Michal Horáček. Podle průzkumu agentury NMS Market Research jej mezi tři nejsympatičtější kandidáty zařadilo 51 % dotázaných. Jen o procento méně získal Jiří Drahoš. Naopak nejméně oblíbený je u voličů bývalý premiér Mirek Topolánek.
Komunikace prezidentských kandidátů mimo jiné vypovídá o jejich postojích a chování. Podle analýzy vypracované na základě jejich rozhovorů v loňském roce nejracionálněji komunikoval Pavel Fischer.
14. listopadu 2025 15:26
13. listopadu 2025 23:14
12. listopadu 2025 12:17
12. listopadu 2025 11:18
10. listopadu 2025 12:53
10. listopadu 2025 12:26
10. listopadu 2025 11:50
7. listopadu 2025 12:19
5. listopadu 2025 12:22
5. listopadu 2025 11:58
4. listopadu 2025 10:37
30. října 2025 11:44
23. října 2025 11:55
23. října 2025 11:37
21. října 2025 12:11
21. října 2025 11:48
Král drahých kovů si pověst „bezpečného přístavu“ na finančních trzích obhajuje s velkým přehledem. Od začátku roku 2025 jeho cena vzrostla o více než 50 % a poprvé v historii překonala hranici 4 000 USD za trojskou unci – a to dokonce během vládního shutdownu v USA. Takto prudký růst však otevírá otázku, zda zlato zvládne udržet tempo a zamíří až k hranici 5 000 USD, nebo přijde ochlazení. Podrobnější pohled na situaci nabízí Olívia Lacenová, analytička Wonderinterest Trading Ltd., ve své aktuální analýze.
Zdroj: Marie Dvořáková
Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.