Fiat Chrysler

Renault

Automobilka Fiat Chrysler znovu jedná s Renaultem o fúzi

Aktuality

Italsko-americký výrobce automobilů Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a francouzská automobilka Renault hledají způsob, jak oživit fúzi, od níž FCA minulý týden odstoupil, a jak zajistit souhlas aliančního partnera Renaultu Nissan Motor. Informovala o tom dnes agentura Reuters s odvolání na zdroje blízké automobilkám. Nissan se chystá výměnou za podporu fúze po Renaultu žádat, aby výrazně snížil svůj podíl 43,4 procenta v japonské automobilce, napsala Reuters s odvoláním na dva dobře obeznámené zdroje.

Ilustrační fotografie

Za emisní skandál zaplatí Fiat Chrysler 650 milionů dolarů

Aktuality

Italsko-americká automobilka Fiat Chrysler zaplatí více než 650 milionů dolarů (14,5 miliardy Kč) v rámci urovnání emisního skandálu, který se dostal na veřejnost předloni. Informovaly o tom agentury Reuters a AP s odvoláním na nejmenované zdroje, podle nichž téměř polovinu částky uhradí automobilka na pokutách federálnímu ministerstvu spravedlnosti.

Aktuálně se děje

21. října 2025 11:48

Zlato láme rekordy: Nejistota ve světě žene investory k nejstarší jistotě lidstva

Král drahých kovů si pověst „bezpečného přístavu“ na finančních trzích obhajuje s velkým přehledem. Od začátku roku 2025 jeho cena vzrostla o více než 50 % a poprvé v historii překonala hranici 4 000 USD za trojskou unci – a to dokonce během vládního shutdownu v USA. Takto prudký růst však otevírá otázku, zda zlato zvládne udržet tempo a zamíří až k hranici 5 000 USD, nebo přijde ochlazení. Podrobnější pohled na situaci nabízí Olívia Lacenová, analytička Wonderinterest Trading Ltd., ve své aktuální analýze.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.