Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Svateb, pohřbů či bohoslužeb se ode dneška smí účastnit 15 lidí

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Svateb, pohřbů či bohoslužeb se ode dneška smí účastnit 15 lidí, dosud to bylo deset. Vyplývá to z opatření omezujícího volný pohyb v Česku po úpravě, kterou v pondělí schválila vláda. Výjimka ze zákazu volného pohybu vyhlášeného kvůli šíření koronaviru platí ode dneška nově také pro sportování na venkovních sportovištích.

Změnu opatření pro hromadné akce ve vnitřních prostorech kabinet schválil, aby ladilo s pravidly podle rizikového skóre protiepidemického systému PES. Trvání nového limitu účastníků je zatím nastavené do ukončení nouzového stavu 20. listopadu.

Nyní se opatření v Česku vážou k nejvyššímu pátému stupni tabulky PES, rizikové skóre ale odpovídá čtvrtému stupni opatření proti covidu-19. Pokud skóre zůstane pod hodnotou 75 i dnes, navrhne ministerstvo zdravotnictví vládě zmírnění opatření. Mohlo by platit zřejmě od příštího pondělí. Ve čtvrtém stupni by na svatby, pohřby či bohoslužby smělo 20 lidí. V dalších stupních pak 30, 50 a v nejlepším prvním stupni 100 účastníků.

V protikoronavirovém opatření je s platností ode dneška také další výjimka ze zákazu volného pobytu lidí přes den. K výjimkám pro cesty do přírody či do parku přibyla možnost volného pohybu za účelem sportování na venkovních sportovištích. Výjimku nadále mají také cesty do práce, za rodinou, blízkými či k lékaři.

Témata:  svatba,  pohřebnictví, pohřby

Aktuálně se děje

22. září 2026 17:07

EET se vrací, s ní i školkovné a studentská sleva. Restaurace čeká nižší DPH

Návrat elektronické evidence tržeb od ledna příštího roku není jedinou změnou, kterou nově schválený zákon přinese. Daňový balíček spojený s EET 2.0 obnovuje školkovné a studentskou slevu na dani, snižuje DPH u nealkoholických nápojů podávaných v gastronomii, osvobozuje část spropitného zaměstnanců od daní a odvodů a vrací daňové zvýhodnění tichého vína poskytovaného jako firemní dar. Nová pravidla začnou platit od 1. ledna 2027.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy