Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Na český trh chce vstoupit franšíza on-line prádelen Mr Jeff

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Na český trh chce formou franšízinku vstoupit španělský start-up Mr Jeff, on-line platforma pro čištění a praní. Firma působí ve 40 zemích na čtyřech kontinentech a v Česku hledá investory. ČTK o tom dnes informovala ČTK mediální zástupkyně Alžběta Dlouhá. Podle letošního průzkumu Asociace prádelen a čistíren působí v Česku 403 prádelen a čistíren, které zaměstnávají 8290 lidí.

Jejich zakázky za celý rok čítají 5,9 miliardy korun. Průměrně provozovna v ČR zpracuje 3,3 tuny prádla denně. V ČR funguje také pobočková síť čistíren Bel & Blanc s 27 provozovnami převážně v obchodních a administrativních centrech. Na principu franšíz v Česku fungují samoobslužné prádelny, například Quickwash, LG Laundry či Speed Queen. V Praze nabízejí služby on-line čistírny Cleany.cz a We Hate Ironing.

Služba on-line platformy Mr Jeff podle Dlouhé cílí na mladého zákazníka žijícího ve městě, který má zájem o moderní technologie a ocení díky mobilní aplikaci snadno dostupnou službu a úsporu času. Služby prádelny mohou podle Dlouhé používat zákazníci v rámci měsíčního předplatného nebo nárazově.

Start-up Mr Jeff vznikl v roce 2015 ve španělské Valencii. Aplikace je k dispozici pro zařízení Android a iOS. Ze zemí střední Evropy působí také v Polsku a v Maďarsku.

Počet českých franšízových značek nad zahraničními převládá z více než 60 procent a podíl stále roste. Podle České asociace franchisingu je v ČR přes 250 franšízových značek s více než 8000 obchodními jednotkami. Americký velvyslanec Stephen King na nedávné konferenci o franšízinku uvedl, že o vstup na český trh usiluje dalších pět amerických firem.

Jde o síť italsko-amerických restaurací Olive Garden, řetězec rychlého občerstvení Wingstop, třetí největší americkou síť pizzerií Little Caesars, fitness centra Anytime Fitness a firmu Edwards Global Services.

Témata:  prádlo

Aktuálně se děje

10. května 2024 12:22

9. května 2024 12:38

Dovolená s celou rodinou: Vyplatí se více celoroční nebo jednorázové cestovní pojištění?

Při plánování dovolené stojí rodiny před řadou důležitých rozhodnutí, od výběru destinace až po optimalizaci rozpočtu, aby si dovolenou užily co nejvíce. Často však může dojít k opomenutí důležitého aspektu – cestovního pojištění. Zanedbání pojištění s sebou nese značná rizika, zatímco pečlivý výběr může přinést významné úspory.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy