Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Sezona zmrzliny je tady. Jaké budou trendy?

Ilustrační fotografe
Ilustrační fotografe
Foto: Pixabay

S příchodem teplého počasí začíná i sezona zmrzliny. Na zákazníky čeká řada nových příchutí oblíbených značek, na své si přijdou i vyznavači zdravého životního stylu, protože i v případě zmrzlin se snaží výrobci nabízet ty s méně kaloriemi. Zároveň roste obliba sorbetů. Nejoblíbenější jsou zmrzliny s vanilkovou, jahodovou a čokoládovou příchutí.

Stejně jako v případě běžných potravin, platí i u zmrzlin, že zákazník daleko více sleduje složení a čte etikety. „Zákazník si rád připlatí za kvalitu a skvělou chuť, roste zájem o prémiové značky zmrzliny jako je např. Tesco finest, Ben and Jerry’s nebo Haagen dazs,“ potvrzuje Petra Vavro, nákupčí zmrzliny společnosti Tesco.

Na měnící se trendy a chutě zákazníků se snaží reagovat výrobci i obchodníci.  „Pro letošní sezonu se zaměřujeme především na multipacky, protože to je budoucnost z hlediska rodinných nákupů,“ vysvětluje Petra Vavro. Na zákazníky tak čekají nové příchutě nejoblíbenějších zmrzlin.

I v případě zmrzlin se zákazníci snaží řídit zdravým životním stylem a hlídat si kalorie. „Trendem jsou zdravé zmrzliny s méně kaloriemi, sorbety a proteinová zmrzlina,“ říká Petra Vavro. Co se příchutí týká, tak stále vedou vanilková, jahodová a čokoládová.

Výběr a preference zákazníků se mění i v průběhu roku. Nanuky jsou převážně záležitostí letní sezony, kdy se jedná o impulsivní nákup na pokladně. Naopak v zimním období se více prodávají vaničky a rodinná balení. Při samotné výběru hraje stále podstatnou roli i akční nabídka, až následně se pak zákazník rozhoduje, jakou příchuť si zvolí.

Témata:  zmrzlina

Aktuálně se děje

3. května 2024 9:25

Úřad práce nabízí lidem až 50 000 Kč na vzdělávání

Během následujících 16 měsíců chce Úřad práce ČR proškolit a rekvalifikovat v digitálních dovednostech cca 100 000 lidí. Dosud kurzy úspěšně absolvovalo zhruba 13 000 zájemců. Prostřednictvím vzdělávacího e-shopu úřad v současnosti nabízí více než 1 700 kurzů digitálního vzdělávání a rekvalifikací, a to všem zájemcům – zaměstnaným i nezaměstnaným. Na digitální vzdělávání svých občanů má Česko k dispozici 5,5 miliardy korun z Národního plánu obnovy, který financuje Evropská unie.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy