Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Pivo z čističky odpadních vod? Český pivovar poprvé uvařil pivo z recyklované vody

Pivo ERKO
Pivo ERKO
Foto: Pivovar Čížová

Sládci pivovaru v Čížové na Písecku uvařili v Česku poprvé pivo z recyklované vody. Pocházela z pražské čističky odpadních vod. Zatím ho pod značkou ERKO vzniklo 15 hektolitrů, vodu čistili odborníci z Veolie. ČTK to řekli zástupci pivovaru a Veolie. Pivovar má roční kapacitu 3000 hektolitrů.

"Věděli jsme, že něco podobného udělali jednou nebo dvakrát ve světě, a nenašli jsme jediný důvod, proč to nevyzkoušet i u nás. Výsledek předčil naše očekávání. Pivo z recyklované a následně upravené vody od toho klasického prostě nepoznáte," uvedl sládek pivovaru Martin Hrubeš.

Voda byla po odebrání z čistírny upravená kombinací membránových technologií a úpravou na aktivním uhlí. Podle obchodního ředitele Veolie Ondřeje Beneše řada velkých pivovarnických skupin podobné technologie používá na úpravu vody, nejde ale o vodu přímo z čistírny odpadních vod.

Pivo z recyklované vody plánuje pivovar vyrábět i nadále. Mimo jiné proto, aby vodárenská společnost mohla i nadále demonstrovat, že umí vyrobit i superčistou vodu, která je složením podobná destilované vodě. Půjde však většinou o slavnostní příležitosti, jinak by musel být zájem veřejnosti o ERKO velký.

"Určitě je levnější i vhodnější používat podzemní vodu přímo v pivovaru. Akce měla ale prokázat, že jsme schopni upravit biologicky a chemicky vyčištěnou vodu odpadní na takovou kvalitu, která je z pohledu chemického i mikrobiologického čistší, než je běžná voda podzemní," dodali zástupci Veolie. Pivovary se snaží spotřebu vody na své produkty snižovat dlouhodobě.

Témata:  pivo pivovary Pivo ERKO

Aktuálně se děje

27. dubna 2024 1:46

První oběti: Tesla propustí v Nevadě 693 zaměstnanců

Tesla hodlá propustit 693 zaměstnanců ve svých zařízeních v Sparks v Nevadě, jak ukázalo vládní oznámení. Tento krok je součástí plánu automobilky na snížení více než 10 % své celosvětové pracovní síly, který přichází v době poklesu prodejů a vzrůstající konkurence.

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy