10 trendů digitálního marketingu pro rok 2018

Společnost Sherpas, specialista na digitální marketing a UX výzkum, v deseti bodech předpověděla, jak se v roce 2018 promění digitální marketing.

Diskuse: 0

Ilustrační fotografie
reklama
Útok na Zemana! Je to magor, ale to není to nejhorší! zuří slavný spisovatel - anotační obrázek
Útok na Zemana! Je to magor, ale to není to nejhorší! zuří…

1) Mohutnější využití umělé inteligence

Chatboti, chytré našeptávače a další projdou další další evolucí, která bude mít za následek jejich přirozenější využití v marketingové komunikaci a širší akceptaci zákazníky.

2) Pokračující automatizace marketingu

Využití chytrých nástrojů, které dokážou rutinní činnosti zautomatizovat a zároveň je spolu smysluplně propojovat, dává čím dál větší smysl. Především u mohutnějších digitálních strategií, které předpokládají využití komplexního spektra kanálů cílení.

3) Agresivnější cílení na děti a dospívající

Dospívající potomek v rodině je často daleko silnějším decision makerem, než jeho rodič, který se zhruba od 35 let věku začíná v inovacích především v rámci širokého spektra elektroniky poněkud ztrácet.

4) Méně hesel, více biometrie

Přihlašování se k zařízením, či do self-care aplikací pomocí biometrických údajů, jako je například otisk prstu, se s postupujícími inovacemi a větší přístupností těchto technologií stává mainstreamem.

5) Hlasové vyhledávání a jeho vliv na pozice stránek ve vyhledávačích

Hlasové vyhledávání je v zahraničí velký trendem a byť je jeho přebírání v rámci ČR zatím poměrně problematické, dá se očekávat jeho další rozvoj. Hlasové pokyny se od těch, které vyťukáme do klávesnic poněkud liší. Bude tedy určitě nutno s tím počítat při určování strategie optimalizace.

6) Personalizace & retargetinng

Personalizovaná uživatelská zkušenost s webem, či reklamní komunikací se stala standardem. Výzvou roku 2018 bude jistě nové nařízení na ochranu dat GDPR, které možnosti sběru dat o uživatelích, ze kterých pak personalizovaná uživatelská zkušenost  vychází, výrazně zpřísňuje.

7) Video (killed the radio star)

Více virutálních prohlídek, více videoprezentací produktů, více videorecenzí.

8) Mikromomenty

Budeme se častěji setkávat s možností reagovat na nějaký konkrétní fragment videa / článku / podcastu, nebo jiné formy sdělení.

9) Micro-influencers

Značky si začínají uvědomovat, že klasický influencer se statisícovými odběry bývá často méně důvěryhodný a bude se tak daleko více sázet na respektované osobnosti, které mají co říci k danému oboru, byť jejich dosah nemusí být tak masivní.

10) Rozšířená realita

Pokemon Go tak trochu odvál čas, nicméně princip rozšířené reality byl tímto fenoménem jasně definován. Jeho úspěch tak umetl cestu firmám, které mohou v rozšířené realitě najít další efektní způsob, jak přilákat svého zákazníka.

Diskuze: 10 trendů digitálního marketingu pro rok 2018

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Chcete vypadat mladě a být zdraví? Nevystavujte se slunci…

21.05.2018 17:46 Na letní měsíce se těší snad každý z nás. Ne všichni však dodržujeme správné návyky při péči o pokožku, která ve slunečných dnech potřebuje velkou pozornost. Nadměrné vystavování slunci může mít za…

Předpověď počasí na noc a úterý 22. května

21.05.2018 17:09 Nad střední Evropou se bude udržovat nevýrazná oblast nižšího tlaku vzduchu, informuje ČHMÚ.

Ceny benzínu i nafty stále rostou. A bude hůř!

21.05.2018 16:33 Ceny ropy strmě letí vzhůru. Vyšplhaly se až na 80 dolarů za barel. Podle odborníků to však bude mít především na Spojené státy daleko menší vliv než podobná skoková zdražení v minulých letech. A…

Chorvatsko varuje Evropu před obrovskou vlnou migrantů

21.05.2018 16:22 Chorvatská vláda varuje zbytek Evropské unie. Tvrdí totiž, že balkánská migrační trasa se ve velmi krátké době může znovu otevřít a že je tudy připraveno vstoupit do EU asi 60 000 přistěhovalců.…

Související:

reklama

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Zobrazit: mobil | klasicky