Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Tři dopravci na jedné trati. LEO Express již brzy vyrazí

Na český trh osobní železniční přepravy vstoupí zanedlouho třetí hráč. Vlaky Leoše Novotného, který v 27 letech rozjíždí projekt s kapitálem 12 miliard korun, mají být něčím úplně novým. O své vizi pohodlné a rychlé přepravy mluvil v pořadu Hyde park na ČT24.

Sám jezdí vlakem jednou až dvakrát do měsíce. Během toho zkoumá, co a jak konkurence dělá a jak by se to dalo zlepšit. To, že startuje až jako třetí dopravce, ho nikterak neděsí. „Nechtěli jsme vozový sekond hand,“ narážel do konkurence. Proto si raději počkal, sehnal investory a koupil nejmodernější švýcarské vlaky. Ostatně za svou konkurenci nepovažuje ostatní vlakové dopravce, ale auta a autobusy. Ty jsou základem jeho marketingové strategie. V dalším kole chce přinést ty moderní technologie klientovi až pod nos. Rychlý internet, filmy, hudba, hry. Vysoký komfort mají zajišťovat na míru dělané sedačky. Personál do vlaků k němu přišel sám. Nemusel pomalu dělat výběrová řízení. Vlakový nadšenci, kteří pracují u konkurenčních firem, totiž nemohli odolat jeho „sexy“ vlakům, jak je sám nazval. Jsou nejen moderní, ale i lehké. Díky tomu ušetří na poplatcích za použití železnice. Ten se odvíjí od váhy vlaku. Konkurence, která využívá lokomotivou tažené vagony je podle něj bazukou při lovu králíků. Obrovský výkon totiž není využit. On sám má vlaky bez lokomotiv s třetinovým výkonem, než mají lokomotivy. Na co používat bazuku tam, kde stačí vzduchovka.Vlaky společnsti LEO Express vyjedou na trati Praha – Ostrava, což je nejvytíženější koridor v zemi. Novotný si myslí, že se na něm v klidu uživí tři dopravci. Do budoucna plánuje rozšiřovat své služby i na lokální tratě. Ty jsou dotované kraji a s nimi už jedná. Odmítl, že by sociálně demokratické vlády v krajích bránily vstupu soukromých dopravců na dotované tratě. Taková informace se v minulosti totiž často objevovala.Divákům také poradil, jak se dá změnit to, co se jim nelíbí. Vše se dá zlepšit, jen se musí postupovat pomalu, po malých krůčcích.

Témata:  vlaky

Aktuálně se děje

26. dubna 2024 10:42

Studená sprcha, americká ekonomika za první čtvrtletí letošního roku vzrostla jen o 1,6 %

KOMENTÁŘ Tomáše Volfa: Nižší tempo ekonomického růstu v překladu znamená, že Fed může začít snižovat sazby dříve, než se dosud čekalo. Možnost nižších sazeb v dřívějším termínu bude znamenat ztráty pro americkou měnu, která po zveřejnění osciluje kolem 23,50 USDCZK, a 1,0705 EURUSD.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

České domácnosti loni platily za elektřinu nejvíce v EU, přestože Česko vyvezlo takřka nejvíce elektřiny v celé EU

KOMENTÁŘ Lukáše Kovandy: Česko je ryze z ekonomického hlediska určitou anomálií. Vykazuje sice poměrně výrazný nadbytek vyprodukované elektřiny, avšak přesto jeho domácnosti čelí jejím vysokým cenám. Dokonce nejvyšším v celé EU ve vyjádření dle standardu kupní síly, které umožňuje mezinárodní porovnatelnost. A to přitom tedy Česko loni v čistém vyjádření vyváželo čtvrtý největší objem elektřiny v EU.