Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Zájem o konsolidaci dluhů roste. Češi sjednocují do jedné i půjčky celé rodiny

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Konsolidace půjček je mezi Čechy stále oblíbenějším způsobem optimalizace dluhů. Aktuálně ji zvažuje téměř 60 % lidí s dvěma a více finančními závazky. Klasická konsolidace individuálních dluhů ale naráží na své limity, protože většina Čechů nemá více půjček, které by mohla konsolidovat. Finanční společnosti proto nabízejí možnost sjednotit do jedné půjčky partnerů nebo celé rodiny.

Průzkum společnosti Cofidis mezi 525 respondenty ukázal, že 6 z 10 Čechů nemá půjčky a úvěry, které by bylo možné sjednotit. Tak vysoké číslo má hned několik příčin. „Ačkoli konsolidace půjček u nás funguje již několik let, mnoho lidí stále neví, že konsolidovat lze vedle klasických spotřebitelských úvěrů např. i kreditní karty nebo kontokorenty. Někteří si tak ani neuvědomují, že ve skutečnosti mají dluhy, které konsolidovat lze,“ říká Cyril Křůpala, obchodní a marketingový ředitel Cofidisu.Další příčinou je fakt, že početná skupina dlužníků už konsolidaci půjček v minulosti absolvovala. A v neposlední řadě je mnoho lidí, kteří mají skutečně jen jednu půjčku. „Často se ale setkáváme se situací, kdy se sejde více půjček v rámci rodiny, přestože žádný z rodinných příslušníků sám nemá více než jeden úvěr,“ dodává Křůpala.

Větší zájem brzdí neznalost

Na oblibě proto získává možnost sjednotit do jedné výhodnější půjčky závazky celé rodiny. Podle průzkumu by tuto variantu nyní využilo 43 % Čechů. Skutečný zájem přitom může být ještě vyšší. Pětina lidí totiž zatím váhá a další dosud pouze neobdrželi žádnou atraktivní nabídku tohoto typu. Přestože některé společnosti nabízejí konsolidaci rodinných dluhů už minimálně dva roky, více než desetina lidí také přiznala, že o této možnosti doteď vůbec nevěděla. Většina společností ji totiž aktivně nepropaguje.O nízké informovanosti svědčí i některé argumenty proti rodinné konsolidaci. Např. 8 % lidí nevěří, že lze touto cestou významně ušetřit. „Partnerská konsolidace přitom může být v praxi výhodnější než klasická individuální. U nás lze takto dosáhnout na úrok až o 2 % nižší než u konsolidace jednotlivce,“ popisuje Křůpala z Cofidisu.Zájem se zvyšuje každý rok

Možnost ušetřit peníze je pro Čechy zajímavá. Stoupající trend v případě zájmu o konsolidace potvrzují i srovnávací portály specializované na úvěry, které klientům zprostředkovávají nabídky více finančních institucí. „Lidé se stále více zajímají o možnost konsolidace půjček v nejrůznějších životních situacích, samostatně či s partnerem. Podle našich statistik se meziročně zvýšil zájem o konsolidace téměř na trojnásobek a nárůst objemu reálně zprostředkovaných konsolidací oproti roku 2016 byl více než 50 %. Předpokládáme, že nárůst zájmu o samostatné i partnerské konsolidace se bude nadále zvyšovat,“ říká Lukáš Kaňok, finanční expert internetového srovnávacího portálu Ušetřeno.cz.

Témata:  půjčky finance

Aktuálně se děje

22. dubna 2024 20:08

16. dubna 2024 17:29

Bezpečnostní problémy společnosti Boeing přetrvávají. Akcie od začátku roku ztratily třetinu své hodnoty

Společnost Boeing (BA), největší světový výrobce letecké techniky, je opět pod drobnohledem veřejnosti kvůli nedávnému incidentu, kdy se za letu oddělil kryt motoru, což vedlo k nouzovému přistání. Tento incident se přidává k řadě bezpečnostních problémů, kterým společnost čelí, včetně lednového incidentu s oddělením dveří, k němuž došlo jen několik dní před vypršením dohody s ministerstvem spravedlnosti. Pokud úřady zjistí porušení dohody, může Boeing čelit znovuotevření smrtelných případů z let 2018 a 2019.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

CZK

Šmejdi vytahují z lidí peníze za promlčené dluhy. Jak se bránit?

Spotřebitelská poradna dTestu se setkává s případy lidí, kterým vznikl dluh tak dávno, že už na něj zapomněli. Léta ho po nich totiž nikdo nevymáhal. Z ničeho nic jim však přišla výzva od advokátů vymahačské společnosti, ať dluh neprodleně uhradí, jinak na ně bude podána žaloba. Jde o prázdné výhrůžky, nebo musí spotřebitel naopak zbystřit? A jak se vůbec bránit těmto praktikám?