Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Prasklina na čelním skle. Kdy ji stačí scelit?

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Pryč jsou časy, kdy bylo kvůli drobné prasklině třeba vyměnit celé čelní sklo. Oprava autoskel pomocí scelování je dnes oblíbenou alternativou k výměně skla. Allianz vám ji zajistí provést na jakoukoli adresu v ČR a během jedné hodiny získáte zpět nejen pocit bezpečí za volantem, ale také doživotní garanci na provedené služby.

Opravu autoskla lze využít u prasklin, které mají méně než 10 cm v průměru a nezasahují k okraji skla či přímo do zorného pole řidiče. Provádí se pomocí odsátí vzduchu z dutiny a jejím nahrazením speciální látkou, která má index lomu světla stejný jako sklo. Metoda, již pojišťovna používá, je certifikovaná Ministerstvem dopravy ČR, a lze jí scelovat jakákoli dvouvrstvá skla včetně vyhřívaných a reflexních, a to jak u osobních automobilů, tak nákladních vozů či autobusů.

Jednou z hlavních výhod tohoto postupu je pro klienty pojišťovny rychlost a komfortnost celého procesu. Po registraci škody se s klientem obvykle do tří hodin spojí servis a dohodne s ním termín a místo opravy. Mobilní služba pak ve smluvený čas přijede na místo přání klienta, a časová náročnost samotné opravy většinou nepřesáhne jednu hodinu. V případě služebních vozů tak Allianz šetří firmám nejen čas, ale i peníze díky zkrácení doby nepojízdnosti vozidla. Na závěr klient obdrží potvrzení o atestované opravě.

Možnost opravy skla vždy závisí na posouzení konkrétní škody na místě. „V některých případech bohužel není oprava možná z důvodů stáří praskliny nebo kvůli nečistotám, které se během provozu do praskliny dostaly,“ vysvětluje ředitel oddělení Likvidace pojistných událostí Allianz Ludvík Bohman. „Proto doporučujeme škodu nahlásit co nejdříve a než dojde k opravě, přelepit místo poškození průhlednou lepicí páskou, abyste zamezili hromadění vlhkosti a nečistot. Ke scelení by mělo dojít ideálně do týdne od vzniku poškození,“ doplňuje Bohman.

Témata:  auta pojišťovny

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 12:35

22. dubna 2024 20:08

18. dubna 2024 12:55

Koupil jsem si prodlouženou záruku, nebo je to pojištění?

Spotřebitelé se dnes mohou velmi často setkat s nabídkou prodloužené záruky na zboží, které kupují. Někdy bývá tato smluvní záruka nabízena automaticky, jindy je za příplatek. Nemálo spotřebitelů si tak prodlouženou záruku přikoupí, zejména na spotřební elektroniku, která bývá na poruchy náchylná. Někteří z nich však mohou být posléze nepříjemně překvapeni, když jim s reklamací nevyhoví, buď kvůli podmínkám smluvní záruky, nebo protože se vlastně vůbec nejedná o záruku, ale o pojištění. Na co by si měl spotřebitel pozor, než si za takovou nadstandardní službu připlatí?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

VZP

Zájem o příspěvky VZP láme rekordy

O příspěvky z fondu prevence Všeobecné zdravotní pojišťovny je letos rekordní zájem. VZP eviduje za první čtvrtletí už 465 tisíc podaných žádostí. V porovnání s loňskem se jedná o 50% nárůst. Nejčastěji si klienti žádají o příspěvek na pohybové aktivity a na dentální hygienu. Aby byly žádosti i přes enormní navýšení vyřízeny v co nejkratším čase, přistoupila pojišťovna k posílení personálních kapacit.