Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

V Česku stále jezdí téměř 50 tisíc RETRO škodovek 100 a 110

Škoda 110
Škoda 110
Foto: Pixabay

V Česku je stále registrováno téměř 50.000 vozů Škoda 100 nebo 110. Z auta se stal v posledních letech vyhledávaný veterán, jehož cena roste. Vyplývá to z údajů Centrálního registru vozidel. V neděli 25. srpna uplyne 50 let od zahájení sériové výroby vozu.

Na českých silnicích lze stále potkat téměř 33.000 vozů Škoda 100 s průměrným stářím 47 let. Kupé Škoda 110 má v garáži přes 15.000 majitelů. Je v průměru zhruba o dva roky mladší.

"Jednalo se v podstatě o facelift již zastarávající řady Škoda 1000/1100 MB. Vůz dostal modernější a pevnější karoserii, změnil se rovněž interiér a částečně i některé konstrukční prvky. Hlavní význam této modernizace pro škodovku vidím ve schopnosti zachování exportu do řady západoevropských zemí," řekl ČTK nezávislý analytik a bývalý dlouholetý ředitel Sdružení automobilového průmyslu Antonín Šípek.

Ceny začínají u kompletních vozů před renovací na zhruba 40.000 Kč. Renovované veterány lze pořídit za cenu ke 200.000 Kč. U kupé 110R se ceny vraků i vozů po renovaci násobí dvěma. Na bázi kupé vzniklo v továrně zhruba 40 závodních speciálů Škoda 130 RS, které jsou mezi sběrateli velmi ceněné a jejich hodnota většinou vysoce přesahuje milion korun.

Modelová řada Škoda 100 a 110 se vyráběla více než deset let a brány továrny v Mladé Boleslavi i závodu v Kvasinách za tu dobu opustilo přes milion těchto automobilů. Více než dvojnásobek výroby předchozí "tisícovky". Vůz znamenal pro mladoboleslavskou automobilku ústup ze slávy. Koncem 60. let už totiž bylo jasné, že koncepce s motorem vzadu a pohonem zadních kol není příliš perspektivní.

Témata:  Škoda auto Škoda 110 auta Česko

Aktuálně se děje

22. dubna 2024 20:08

16. dubna 2024 17:29

Bezpečnostní problémy společnosti Boeing přetrvávají. Akcie od začátku roku ztratily třetinu své hodnoty

Společnost Boeing (BA), největší světový výrobce letecké techniky, je opět pod drobnohledem veřejnosti kvůli nedávnému incidentu, kdy se za letu oddělil kryt motoru, což vedlo k nouzovému přistání. Tento incident se přidává k řadě bezpečnostních problémů, kterým společnost čelí, včetně lednového incidentu s oddělením dveří, k němuž došlo jen několik dní před vypršením dohody s ministerstvem spravedlnosti. Pokud úřady zjistí porušení dohody, může Boeing čelit znovuotevření smrtelných případů z let 2018 a 2019.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy