Co dělají Češi nejčastěji na internetu?

Digitální agentura AITOM, jež se specializuje na tvorbu komplexních internetových řešení, se ve svém výzkumu zaměřila na chování Čechů na internetu. Zjistila, že nejvíce z nich zde vyhledává informace (67 %), dále jej využívají k posílání e-mailů (57 %), k návštěvě sociálních sítí (53 %) a čtení online zpravodajství (40 %).

Ilustrační fotografie
reklama

Se zvyšujícím se věkem klesá počet lidí, kteří několikrát denně vyhledávají na internetu. Nejvíce online hledají mladí lidé ve věku 18 až 29 let (75 %), lidé ve věku 30 až 44 let (68 %) o něco méně, nejméně pak lidé ze skupiny 45 až 59 let (57 %).

Online zpravodajství se těší oblibě u téměř poloviny Čechů. Největší rozdíly lze zaznamenat mezi muži a ženami. 46 % mužů čte zprávy na internetu několikrát denně, u žen je to jen 35 %. Muži se také více zajímají o rychlost svého připojení, pouze 17 % z nich tyto informace nezná.

Čím vyšší dosažené vzdělání, tím více lidé využívají e-mailovou komunikaci. 75 % lidí s vysokoškolským diplomem denně používá svůj e-mailový účet, lidí bez maturity je ve srovnání s tím o více než třetinu méně (49 %). Více než 50 % lidí ve všech věkových skupinách kontroluje e-mail několikrát denně.

Sociální sítě po vyhledávání a e-mailu až na třetím místě

Sociální sítě, jako jsou primárně Facebook, Twitter, Google+ a další, využívají v Česku více ženy než muži, a to v poměru 64 % ku 43 %. Se zvyšujícím se věkem klesá u Čechů zájem o sociální sítě - několikrát denně je na sociálních sítích 73 % mladých lidí ve věku 18 až 29 let, dále 54 % Čechů ve věku 30 až 44 let, starších 45 let už jen 31 %.

Obdobnou klesající tendenci má užívání platforem internetových televizí a YouTube, avšak s tím rozdílem, že jsou i pro mladší ročníky méně atraktivní než sociální sítě. Videa na YouTube sleduje 34 % lidí z kategorie 18 až 29 let a pouze 6 % lidí starších 45 let a mladších 59 let.

Budoucnost chování Čechů na internetu?

“Můžeme říci, že výsledky našeho průzkumu se odráží v nastavení online marketingu různých značek. Značky cílící na mladší generaci, inzerují převážně na Facebooku či Instagramu. Vzhledem k nastolenému trendu tak lze do budoucna očekávat ještě větší zacílení na tuto generaci, například také prostřednictvím větší personalizace a použití dalších podpůrných nástrojů,” říká Pavel Houser, výkonný ředitel agentury AITOM.

Pavel Houser odhaduje, že v příštích letech může podíl Čechů, kteří jsou na internetu aktivní několikrát denně překročit hranici 80 %. V souvislosti s reakcí firem a značek na tuto situaci tak půjde o jednodušší segmentaci a masivnější zacílení na požadované potenciální zákazník. Čechů, kteří na internetu nakupují několikrát týdně, je již dnes 27 %.

Výzkum pro AITOM zpracovala agentura STEM/MARK, ve vzorku bylo zahrnuto 511 respondentů.

Doporučujeme

Související:

Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky