Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

V Británii za tři měsíce ztratilo práci rekordních 370 tisíc lidí

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

V Británii v tříměsíčním období do konce října přišlo o práci rekordních 370.000 lidí. Míra nezaměstnanosti se zvýšila na 4,9 ze 4,8 procenta v předchozím tříměsíčním období do konce září. Oznámil to dnes britský statistický úřad (ONS). Nárůst míry nezaměstnanosti byl ale méně výrazný, než očekávali analytici. Ti v anketě agentury Reuters předpovídali zvýšení na 5,1 procenta.

K růstu míry nezaměstnanosti přispěly přípravy britských podniků na to, až skončí platnost státního programu na podporu zaměstnanosti, který se ale vláda nakonec rozhodla prodloužit až do března příštího roku.

"Celkově vidíme pokračování současného trendu v podobě dalšího ochabování trhu práce," uvedl ředitel ekonomických statistik ONS Darren Morgan. Upozornil, že podle nejnovějších měsíčních údajů byl počet zaměstnanců na výplatních páskách v listopadu o více než 800.000 nižší než v únoru, tedy v období před začátkem pandemie. Více než třetina tohoto poklesu připadala na pohostinský sektor, který byl obzvlášť tvrdě zasažen šířením koronaviru.

Státní program na podporu zaměstnanosti měl původně vypršet na konci října a ministr financí Rishi Sunak výzvy k jeho prodloužení nejprve odmítal. Druhá vlna šíření koronaviru ho však přiměla, aby program na poslední chvíli prodloužil o jeden měsíc. Krátce poté následovalo prodloužení programu až do konce března.

Témata:  Velká Británie nezaměstnanost

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 12:35

22. dubna 2024 20:08

18. dubna 2024 12:55

Koupil jsem si prodlouženou záruku, nebo je to pojištění?

Spotřebitelé se dnes mohou velmi často setkat s nabídkou prodloužené záruky na zboží, které kupují. Někdy bývá tato smluvní záruka nabízena automaticky, jindy je za příplatek. Nemálo spotřebitelů si tak prodlouženou záruku přikoupí, zejména na spotřební elektroniku, která bývá na poruchy náchylná. Někteří z nich však mohou být posléze nepříjemně překvapeni, když jim s reklamací nevyhoví, buď kvůli podmínkám smluvní záruky, nebo protože se vlastně vůbec nejedná o záruku, ale o pojištění. Na co by si měl spotřebitel pozor, než si za takovou nadstandardní službu připlatí?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy