Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Internetová společnost Google přestala prodávat online reklamu v Rusku

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Americká internetová společnost Google přestala prodávat online reklamu v Rusku. Rozhodnutí se týká vyhledávače, platformy YouTube i externích partnerů, kteří prostřednictvím Googlu publikují obsah. Informovala o tom dnes agentura Reuters. Po ruské invazi na Ukrajinu obdobný krok učinily společnosti Twitter či Snap. Google má nejvyšší tržby za online reklamu na světě.

"Vzhledem k mimořádným okolnostem pozastavujeme reklamy Google v Rusku," uvedla společnost v prohlášení. "Situace se rychle vyvíjí a my budeme i nadále sdílet aktuální informace, až to bude vhodné," dodala.

Společnost již dříve znemožnila nakupovat nebo prodávat reklamy prostřednictvím své technologie médiím, které financuje ruský stát. Rovněž se odvolala na svou politiku citlivých událostí, která zakazuje marketing, který se snaží využít války, s výjimkou protestních nebo protiválečných reklam.

Ruský cenzurní orgán Roskomnadzor v pondělí nařídil společnosti Google, aby přestala zobrazovat reklamy, které obsahují nepřesné informace o ztrátách, jež utrpěli ruští vojáci a ukrajinští civilisté. Ve čtvrtek regulátor americké firmě nakázal, aby přestala zobrazovat na platformě YouTube reklamy s "nepravdivými politickými informacemi" o Ukrajině, jejichž cílem bylo "dezinformovat ruské publikum" o aktuálních událostech.

Moskva v minulosti pokutovala nebo omezovala přístup ke službám, které ignorovaly její požadavky. Společnost Google loni zaplatila přes 32 milionů rublů (6,8 milionu Kč) na pokutách kvůli porušování obsahu. Podle údajů podnikové databáze SPARK činily v roce 2020 tržby Googlu v Rusku 85,5 miliardy rublů.

Témata:  Google Rusko válka

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 12:35

22. dubna 2024 20:08

17. dubna 2024 12:14

Za dobu našeho členství v EU vzrostlo bohatství průměrného Čecha o více než 40 procent

Od vstupu do Evropské unie (EU) nám vzrostl reálný HDP v přepočtu na obyvatele o více než 40 %, a to z 480 tisíc korun v roce 2004 na 675 tisíc korun v roce 2023. Průměrná spotřeba domácností vzrostla o 22 %, tedy z 248,5 tisíce korun v roce 2004 na 302 tisíc korun v roce 2023. Pokud by Česko nebylo součástí EU, dařilo by se nám ekonomicky hůře. HDP v přepočtu na obyvatele za loňský rok by bylo o pětinu nižší (o 130 tisíc korun) a spotřeba domácností by se snížila o třetinu (o 100 tisíc korun).

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Neberte si hypotéky. Brzo dostanete dotaci. Alespoň za to už bojují lobbisté

Komentář Vladimíra Pikory: Dnešní doba je plná nálepkování. Na každého se něco najde. Kdekdo je např. populista, ačkoli argumenty pro takové označení jsou obvykle na vodě. Podle mě je nálepkování falešné. Mnohdy je jen politicky motivované. Skutečný populismus je jinde. Příkladem klasického populismu, který se za populismus překvapivě neoznačuje, je návrh některých výrobců stavebního materiálu, developerů, a dokonce i bank na dotace hypoték.