Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Celosvětový prodej chytrých telefonů stoupl v prvním čtvrtletí o 24 procent

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Celosvětový prodej chytrých telefonů stoupl v prvním čtvrtletí meziročně o 24 procent na 340 milionů. Zákazníci doháněli odložené nákupy a v Číně byl zájem o přístroje nabízející technologie 5G. Vyplývá to z dnes zveřejněného průzkumu společnosti Strategy Analytics, z něhož cituje agentura AFP.

V roce 2020 se vinou pandemie mnoho lidí rozhodlo s nákupem nového smartphonu počkat. O to větší byl jejich zájem v prvních třech měsících letošního roku. V Číně se od ledna do března prodalo meziročně o 35 procent více přístrojů.

"Čínský trh se smartphony zaznamenal senzační čtvrtletí díky úspěchu produktů 5G v různých cenových kategoriích,“ uvedla analytička Linda Suiová ze společnosti Strategy Analytics. Dodala, že zásadní dopad na pět největších značek neměl ani nedostatek polovodičů a omezení na straně nabídky.

Největší podíl na trhu držela v uplynulém kvartálu jihokorejská společnost Samsung, která jej ovládla z 23 procent. Za ní se dotahoval Apple se 17 procenty následovaný čínskými značkami Xiaomi (15 procent), Oppo (11 procent) a Vivo (také 11 procent).

Samsung prodej meziročně zvýšil o 32 procent - podle analytika Neila Mawstona ze Strategy Analytics se mu to podařilo díky nové řadě Galaxy A a díky úspěchu dřívější řady Galaxy S21. Apple prodal ve srovnání se stejným obdobím loni o 44 procent více smartphonů.

Témata:  mobily

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 12:35

22. dubna 2024 20:08

18. dubna 2024 12:55

Koupil jsem si prodlouženou záruku, nebo je to pojištění?

Spotřebitelé se dnes mohou velmi často setkat s nabídkou prodloužené záruky na zboží, které kupují. Někdy bývá tato smluvní záruka nabízena automaticky, jindy je za příplatek. Nemálo spotřebitelů si tak prodlouženou záruku přikoupí, zejména na spotřební elektroniku, která bývá na poruchy náchylná. Někteří z nich však mohou být posléze nepříjemně překvapeni, když jim s reklamací nevyhoví, buď kvůli podmínkám smluvní záruky, nebo protože se vlastně vůbec nejedná o záruku, ale o pojištění. Na co by si měl spotřebitel pozor, než si za takovou nadstandardní službu připlatí?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy