Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Student Agency kvůli vyšší DPH zdraží jízdenky

Student Agency kvůli zvýšení nižší sazby daně z přidané hodnoty (DPH) z deseti na 14 procent zdraží od 2. ledna jízdenky o pět nebo deset korun. Ve čtvrtek o tom informoval mluvčí skupiny Aleš Ondrůj.

"V návaznosti na zvýšení sazby DPH u autobusových a vlakových jízdenek upraví od 2. ledna v průměru o čtyři procenta také ceny jízdenek autobusy Student Agency express. Nominálně se jedná o zvýšení cen o pět nebo deset korun. U některých tras a jízdenek se ceny nemění vůbec. Například cena nejvyužívanější Kreditové jízdenky na nejvytíženější trase Praha – Brno se nemění a zůstává na 165 korun a žádná z cen se nemění také na lince Praha – Liberec, upřesnil Ondrůj. Opatření platí od 2. ledna. "Ještě tedy na Nový rok budou cestující moci cestovat za stávající ceny, stejně tak si stále mohou koupit jízdenky v předprodeji na cesty po 2. lednu za stávající ceny. Úprava cen absorbuje rozhodnutí úpravu sazby DPH, což je náklad, který Student Agency stejně jako ostatní dopravci nemůže nikterak ovlivnit," dodal Ondrůj.

Témata:  Student Agency

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 12:35

22. dubna 2024 20:08

16. dubna 2024 17:29

Bezpečnostní problémy společnosti Boeing přetrvávají. Akcie od začátku roku ztratily třetinu své hodnoty

Společnost Boeing (BA), největší světový výrobce letecké techniky, je opět pod drobnohledem veřejnosti kvůli nedávnému incidentu, kdy se za letu oddělil kryt motoru, což vedlo k nouzovému přistání. Tento incident se přidává k řadě bezpečnostních problémů, kterým společnost čelí, včetně lednového incidentu s oddělením dveří, k němuž došlo jen několik dní před vypršením dohody s ministerstvem spravedlnosti. Pokud úřady zjistí porušení dohody, může Boeing čelit znovuotevření smrtelných případů z let 2018 a 2019.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Neberte si hypotéky. Brzo dostanete dotaci. Alespoň za to už bojují lobbisté

Komentář Vladimíra Pikory: Dnešní doba je plná nálepkování. Na každého se něco najde. Kdekdo je např. populista, ačkoli argumenty pro takové označení jsou obvykle na vodě. Podle mě je nálepkování falešné. Mnohdy je jen politicky motivované. Skutečný populismus je jinde. Příkladem klasického populismu, který se za populismus překvapivě neoznačuje, je návrh některých výrobců stavebního materiálu, developerů, a dokonce i bank na dotace hypoték.