Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Více jahod, meruněk a domácího ovoce školám, plánuje ministr

Jahody, ilustrační fotografie
Jahody, ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Více domácího ovoce a zeleniny od českých pěstitelů se podle plánu ministerstva zemědělství dostane dětem ve školách. Chystá revoluci v dotování v rámci projektu Ovoce do škol. Namísto banánů a pomerančů tak děti budou mít častěji na jídelníčku třeba tuzemské jahody, meruňky, papriky nebo mrkev. Píše o tom MF Dnes.

V projektu Ovoce do škol, který běží už sedmým rokem, je zapojeno devět z deseti základních škol. Teď se jeho pravidla - alespoň podle plánu ministerstva zemědělství - změní. Jeho návrhem se bude ve středu zabývat vláda.

Pokud všechno klapne, radost by mohly mít nejen děti, ale i tuzemští farmáři. "Byli jsme kritizováni, že neumožňujeme dodávat produkty domácím pěstitelům. Nyní je tedy chceme do projektu vtáhnout. K tomu bylo nutné předefinovat cenové stropy pro jednotlivé ovoce a zeleniny. Dříve se to proplácelo distributorům, nyní školy budou moci nakupovat rovnou od zemědělců. Stanovení maximální výše podpory je nutné, aby nedocházelo k situacím, že by někdo žádal o proplacení vyšší ceny," řekl MF Dnes ministr zemědělství Marian Jurečka.

Ministerský materiál v příloze doplňuje tabulka, která stanovuje maximální výši podpory na jednotlivé ovoce nebo zeleninu. Nejvyšší částkou jsou dotovány meruňky a jahody, nejméně pak mrkev, švestky a pomeranče. V plánu je i snížení podílu tropického ovoce. Zastoupí ho to domácí. Skladba ovoce a zeleniny ve školách by se mohla změnit už od začátku příštího roku, informuje deník.

Témata:  Ovoce školství

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 12:35

22. dubna 2024 20:08

18. dubna 2024 12:55

Koupil jsem si prodlouženou záruku, nebo je to pojištění?

Spotřebitelé se dnes mohou velmi často setkat s nabídkou prodloužené záruky na zboží, které kupují. Někdy bývá tato smluvní záruka nabízena automaticky, jindy je za příplatek. Nemálo spotřebitelů si tak prodlouženou záruku přikoupí, zejména na spotřební elektroniku, která bývá na poruchy náchylná. Někteří z nich však mohou být posléze nepříjemně překvapeni, když jim s reklamací nevyhoví, buď kvůli podmínkám smluvní záruky, nebo protože se vlastně vůbec nejedná o záruku, ale o pojištění. Na co by si měl spotřebitel pozor, než si za takovou nadstandardní službu připlatí?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy