Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Češi přecházejí z pivních lahváčů na plechovky. Jaké pivo máte rádi vy? Hlasujte v anketě

Pivo, ilustrační fotografie
Pivo, ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Pivo v lahvi nebo v plechu? Dosud v Česku platilo rozhodně to první, ale pomalu se to začíná měnit. Čeští pivaři jsou se svojí nízkou spotřebou plechovek sice stále evropským unikátem, ale pohodlnost vítězí - nechtějí se tahat se zálohovaným sklem a sahají stále častějí po pivu z plechu. Zjistila to MF Dnes.

Zvyky Čechů při konzumaci tradičního nápoje se mění. Výrazně roste obliba piva v plechovkách, které začínají vytlačovat tradiční obal pro pivo – skleněnou lahev. 

Ukazují to čerstvé statistiky Českomoravského svazu pivovarů a sladoven. Podle nich byly plechovky jediným obalem, jejichž prodeje rostly: za rok stouply o 125 procent a jejich podíl dosáhl už sedmi procent celého trhu.

Za větší oblibou plechovek je především pohodlnost zákazníků. "Je to jednoduše změna chování spotřebitelů, mladší ročníky preferují plechovky. Svoji roli bude hrát i zrychlené životní tempo a neochota vracet prázdné lahve,“ říká Tomáš Maier z Provozně ekonomické fakulty České zemědělské univerzity.

A vedle toho se cena plechovkového piva srovnává s cenou lahvového. Přesto je Česko podílem prodaného piva ve skle stále unikátem: podíl plechovek v Evropě je v průměru téměř čtyřikrát vyšší než u nás.

Témata:  pivo

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 12:35

22. dubna 2024 20:08

17. dubna 2024 12:14

Za dobu našeho členství v EU vzrostlo bohatství průměrného Čecha o více než 40 procent

Od vstupu do Evropské unie (EU) nám vzrostl reálný HDP v přepočtu na obyvatele o více než 40 %, a to z 480 tisíc korun v roce 2004 na 675 tisíc korun v roce 2023. Průměrná spotřeba domácností vzrostla o 22 %, tedy z 248,5 tisíce korun v roce 2004 na 302 tisíc korun v roce 2023. Pokud by Česko nebylo součástí EU, dařilo by se nám ekonomicky hůře. HDP v přepočtu na obyvatele za loňský rok by bylo o pětinu nižší (o 130 tisíc korun) a spotřeba domácností by se snížila o třetinu (o 100 tisíc korun).

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Neberte si hypotéky. Brzo dostanete dotaci. Alespoň za to už bojují lobbisté

Komentář Vladimíra Pikory: Dnešní doba je plná nálepkování. Na každého se něco najde. Kdekdo je např. populista, ačkoli argumenty pro takové označení jsou obvykle na vodě. Podle mě je nálepkování falešné. Mnohdy je jen politicky motivované. Skutečný populismus je jinde. Příkladem klasického populismu, který se za populismus překvapivě neoznačuje, je návrh některých výrobců stavebního materiálu, developerů, a dokonce i bank na dotace hypoték.