Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Průmysl šlape na plyn, Česko je třetí nejrychlejší

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Průmyslová produkce v eurozóně šlápla na plyn a zrychlila v říjnu na 1,9 % meziročně. To je jedno z nejrychlejších temp růstu za poslední čtyři roky. A ještě lépe se daří průmyslu v celé Evropské unii (+2,4 %). Česko hlásí třetí nejrychlejší dynamiku průmyslu v celé Unii (6,4 %). Informace přináší Jan Bureš, hlavní ekonom Poštovní spořitelny.

Z velkých ekonomik zůstává trochu zklamáním stagnace průmyslu v Německu, které jde pravděpodobně na vrub poklesu zakázek ze zahraničí. Naštěstí pro našeho hlavního obchodního partnera, Německo prochází obdobím zrychlující domácí poptávky. Příjemné je také vidět, že zrychluje průmysl ve Francii, Itálii a Španělsku. Z pohledu jednotlivých odvětví dál nejrychleji roste produkce elektřiny, chemického průmyslu a rafinérií, páteřní sektory jako strojírenství lehce zaostávají.

Solidní říjnový průmysl potvrzuje dobrý konec roku v evropské ekonomice. Věříme, že ve čtvrtém kvartále ekonomika eurozóny zrychlí své tempo růstu na 1,7 % meziročně. Euro ale pravděpodobně z dobrých čísel moc nevytěží. V tomto týdnu je ústřední událostí nejen pro eurodolar zasedání amerického Fedu. Lehce lepší evropská čísla také nemají výraznější potenciál změnit chování ECB – tj. urychlit exit z politiky kvantitativního uvolňování. Poslední propady cen ropy naopak budou v nejbližších měsících tlumit snahu inflace odpoutat se od nuly. ECB se v tomto světle zatím nemusí bát, že by zrychlující hospodářství začalo generovat výraznější inflační tlaky.  

Témata:  průmysl

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 12:35

22. dubna 2024 20:08

18. dubna 2024 12:55

Koupil jsem si prodlouženou záruku, nebo je to pojištění?

Spotřebitelé se dnes mohou velmi často setkat s nabídkou prodloužené záruky na zboží, které kupují. Někdy bývá tato smluvní záruka nabízena automaticky, jindy je za příplatek. Nemálo spotřebitelů si tak prodlouženou záruku přikoupí, zejména na spotřební elektroniku, která bývá na poruchy náchylná. Někteří z nich však mohou být posléze nepříjemně překvapeni, když jim s reklamací nevyhoví, buď kvůli podmínkám smluvní záruky, nebo protože se vlastně vůbec nejedná o záruku, ale o pojištění. Na co by si měl spotřebitel pozor, než si za takovou nadstandardní službu připlatí?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy