Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Databáze „ošklivých“ dovolených na webu, lze je reklamovat

Spotřebitelský časopis dTest spouští databázi „ošklivých“ dovolených, na webové prezentaci jsou i tipy, jak takovou dovolenou reklamovat. Časopis o tom informoval v úterý.

Všudypřítomný hmyz, pokoj s výhledem na ohořelé kontejnery či životu nebezpečná přistýlka sestavená ze dvou postelí na sobě. S tím vším se spotřebitelé obracející se na spotřebitelskou poradnu časopisu dTest už setkali. Pokud ale budou chtít náhradu za zklamání z nevydařeného letního zájezdu, mají zřejmě poslední příležitost. Reklamovat totiž lze nejpozději do tří měsíců od skončení zájezdu.

„Největší neznámou pro spotřebitele při reklamaci zájezdů bývá vyčíslení slevy, kterou by měl požadovat,“ uvedla právní poradkyně časopisu Martina Vernerová. Jako orientační nástroj pro tento případ může sloužit například tzv. Frankfurtská tabulka slev, nástroj, který používají německé soudy. Pro získání základního přehledu o právech účastníka zájezdu mohou zklamaní cestovatelé (a nejen ti) navštívit databázi „ošklivých“ dovolených. „Na www.dtest.cz/osklivadovolena jsme využili fotky z nevydařených dovolených našich čtenářů a spotřebitelů volajících do naší Poradny pro spotřebitele. Každá fotka je rovnou ohodnocena výší podle nás odpovídající slevy z ceny zájezdu,“ uvedla Vernerová. Na stránce jsou k dispozici i tipy pro úspěšnou reklamaci dovolených, včetně možnosti stáhnout si vzorový dopis pro její reklamaci i zmiňovanou Frankfurtskou tabulku slev.

Témata:  dovolená

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 12:35

22. dubna 2024 20:08

18. dubna 2024 12:55

Koupil jsem si prodlouženou záruku, nebo je to pojištění?

Spotřebitelé se dnes mohou velmi často setkat s nabídkou prodloužené záruky na zboží, které kupují. Někdy bývá tato smluvní záruka nabízena automaticky, jindy je za příplatek. Nemálo spotřebitelů si tak prodlouženou záruku přikoupí, zejména na spotřební elektroniku, která bývá na poruchy náchylná. Někteří z nich však mohou být posléze nepříjemně překvapeni, když jim s reklamací nevyhoví, buď kvůli podmínkám smluvní záruky, nebo protože se vlastně vůbec nejedná o záruku, ale o pojištění. Na co by si měl spotřebitel pozor, než si za takovou nadstandardní službu připlatí?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy