Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Andrej Babiš mluvil o rozpočtu. Kalousek reaguje

Andrej Babiš a Miroslav Kalousek
Andrej Babiš a Miroslav Kalousek
Foto: Halin Selasicz, EuroZprávy.cz

Rozhoduje o miliardách, zasahuje do našich peněženek a peníze rozděluje i dalším resortům. To je ministr financí Andrej Babiš. V čele jednoho z nejdůležitějších ministerstev je skoro rok - co mu za tu dobu vyšlo a co ne?

Co se povedlo?

Andrej Babiš tvrdí: "Povedlo se nám snížit deficit státního rozpočtu o 34 miliard. Za ještě větší úspěch považuju to, že se nám od roku 1995 poprvé podařilo snížit absolutní dluh našeho státu.

Miroslav Zámečník, ekonom: "Určitě lze jako úspěch hodnotit výsledek rozpočtu, byť to není rozpočet nijak zvlášť šetřivý."

Miroslav Kalousek, oponent: "Povedlo se mu zhoršit stav veřejných financí. To, co se mu obzvlášť povedlo je, že se o osmnáct procent zvýšily dotace podnikatelským subjektům, takže je zřejmé, že veřejné finance ovládli obchodníci s dotacemi."

Kde to vázne?

Andrej Babiš: "Nejsem úplně spokojený s tím centrálním nákupem. Tam bohužel z titulu i těch našich zákonů, zákonu o veřejných zakázkách, tak to jde strašně pomalu, tam máme velké rezervy."

Miroslav Zámečník, ekonom: "Necítím tam oproti řekněme Miroslavu Kalouskovi ambici dosáhnout vyrovnaných rozpočtů a dosáhnout vyrovnaného rozpočtu i v té jeho strukturální složce."

Miroslav Kalousek, oponent: "Nepovedlo se mu naplnit sliby, že bude šetřit, protože o desítky miliard zvyšuje státní spotřebu. A nepovedlo se mu splnit sliby, že zvýší efektivitu výběru daní, protože se spíše zhoršuje."

Vláda Bohuslava Sobotky oslaví první rok na konci ledna. A i ministr financí Andrej Babiš si dal předsevzetí - chce především šetřit, poslední rozpočet byl podle něj totiž příliš velkorysý.

Témata:  státní rozpočet Andrej Babiš

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 12:35

22. dubna 2024 20:08

18. dubna 2024 12:55

Koupil jsem si prodlouženou záruku, nebo je to pojištění?

Spotřebitelé se dnes mohou velmi často setkat s nabídkou prodloužené záruky na zboží, které kupují. Někdy bývá tato smluvní záruka nabízena automaticky, jindy je za příplatek. Nemálo spotřebitelů si tak prodlouženou záruku přikoupí, zejména na spotřební elektroniku, která bývá na poruchy náchylná. Někteří z nich však mohou být posléze nepříjemně překvapeni, když jim s reklamací nevyhoví, buď kvůli podmínkám smluvní záruky, nebo protože se vlastně vůbec nejedná o záruku, ale o pojištění. Na co by si měl spotřebitel pozor, než si za takovou nadstandardní službu připlatí?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy