Krach další cestovky. Desítky lidí zůstaly v Turecku

Zkrachovala další cestovní kancelář, a to CK Viva Monde, postiženy jsou odhadem desítky českých turistů. V pátek o tom informoval viceprezident Asociace českých cestovních kanceláří a agentur - AČCKA Tomio Okamura.

reklama

Podle Okamury pražská CK Viva Monde právě oznámila, "že se jí přes veškerou snahu nepodařilo zajistit úhradu letecké přepravy klientů, kteří měli odletět dnes 26. srpna 2011 s leteckou společností Freebird na svou dovolenou do Turecka," uvedl Okamura.
 
Jak dále uvedl CK Viva Monde má v současnosti jak klienty v zahraničí, tak i klienty, kteří mají zájezdy zaplacené a ještě neodletěli. Jejich přesný počet se zjišťuje.

CK Viva Monde vznikla 1. května 2011 (nicméně jako cestovní agentura fungovala již od jara 2010), specializovala na zájezdy do Turecka a patří mezi malé cestovní kanceláře, jejichž služeb využilo letos několik stovek klientů.
 
"Problémem je však to, že charterovým letem letecké společnosti Freebird, který měla CK Viva Monde objednán a nezaplatila ho, mělo dnes letět i desítky dalších českých turistů jiných cestovních kanceláří, kteří nyní také tím pádem čekají na své odlety. Situace se nyní tyto jiné cestovní kanceláře řeší jak na místě v Turecku, tak i v ČR," sdělil Okamura.
 
Klienti, které cestovní kancelář nechala v turecké Antálii, nikdo o krachu společnosti do poslední chvíle neinformoval. „Delegáti to nevěděli ještě při odjezdu z hotelu, což byla v podstatě hodina před tím, než jsme se dozvěděli, že cestovní kancelář zkrachovala. Dokonce delegátka, která s námi byla tady na letišti se to dozvěděla až přímo tady na letišti až opravdu potom, co jsme nenašli náš let na té odletové tabuli,“ řekla televizi Nova jedna z českých turistek Renata Kuková.

Atmosféra mezi cestujícími, kteří zůstávají na letišti v Antálii, je podle Kukové klidná. „Lidi to berou férově, protože jsme byli ujištěni, že cestovní kancelář je pojištěná, že se nemáme bát a navíc nám delegátka říkala, že dnes určitě odletíme. No tak uvidíme,“ řekla TV Nova Kuková.
 
"Já cestoval s jinou cestovní kanceláří, ale od Viva Monde mám letenky, takže jsem na letišti v Antálii uvíznul také," uvedl Mediafaxu další z postižených klientů Petr Knötting. Podle něj je na letišti zhruba 140 až 150 dalších postižených klientů. "S rodinami tu uvízly i malé děti, dvou až tříleté. Nevíme, co bude," dodal Knötting.
 
Klientům, které zastihl krach CK na jejich pobytu v zahraničí, Okamura doporučuje, aby ihned telefonicky kontaktovali pojišťovnu, u které je dotčená CK pojištěna proti úpadku. "Kontakt na příslušnou pojišťovnu je součástí cestovní smlouvy, není ho tedy potřeba složitě hledat," sdělil viceprezident. Jak dále uvedl, pojišťovna má ze zákona povinnost se kontinuálně postarat o klienty v zahraničí a dopravit je na své náklady zpět do ČR.
 
"Pojišťovna však nemá povinnost dokončit pobyty klientů podle cestovní smlouvy. Klient má tak nárok uplatnit u pojišťovny úhradu částky za nerealizovanou část zájezdu," upozornil Okamura s tím, že tato částka bude klientovi vyplacena ve lhůtě do šesti měsíců.
 
Kontaktovat pojišťovnu doporučuje Okamura i klientům, kteří u kanceláře mají zakoupené zájezdy a ještě na ně z ČR neodjeli, či neodletěli. I v tomto případě pojišťovna vyplatí klientům peníze za zaplacené zájezdy ve lhůtě do šesti měsíců.
 
Letos se jedná o pátou CK, která zkrachovala nebo přerušila činnost (CK Karma tour, CK Pressburg, CK Parkam holidays a CK Via Vera).

Doporučujeme

Související:

Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky