Řetězci Subway po loňské stagnaci rostou tržby. Nejvíce na Moravě, kde otevírá další restauraci

Řetězci rychlého občerstvení Subway rostou v prvních měsících letošního roku v České republice tržby. Meziročně se jedná o 11% zvýšení, což je po Belgii druhý nejvyšší růst v Evropě. Důvodem je opětovné nastartování české ekonomiky a rozšíření produktů, které tento řetězec nabízí. Jedná se o pozitivní vývoj oproti minulému roku, kdy Subway stagnoval.

Subway
reklama

„I přes nepříznivou situaci na trhu fastfoodových řetězců se nám daří zvyšovat své tržby. V minulém roce byl vidět pozitivní vývoj v krajských a menších městech, především na Moravě, kde tržby rostly o 6 %,“ říká k ekonomické situaci Martin Princ, ředitel rozvoje Subway ve střední a východní Evropě: „Loňský rok nás utvrdil, že jdeme správnou cestou. Letos proto plánujeme otevřít několik nových poboček. Aktuálně se rozhlížíme po vhodných franšízantech i v Pardubicích a Hradci Králové, kde vidíme velký potenciál, ale shánění zájemců o licenci je tam obtížnější než jinde,“ doplňuje plány Martin Princ.

Východ republiky sendvičům přeje, Subway otevírá další restauraci v Ostravě 

Řetězec Subway, který funguje na principu franšízy, se slibně rozvíjí na Moravě, kde má v současné době již devět restaurací včetně nové restaurace v Ostravě, která byla otevřena ve druhé polovině dubna. V jednání jsou však i další tři pobočky, z nichž jedna by mohla být na dálnici.

„Koncept zdravější alternativy fastfoodu, který razíme, má v českém prostředí velký potenciál. Naším cílem je mít v České republice přes sto restaurací. Pro tuzemského zákazníka je vize Subway čím dál důležitější, což dokazují úspěchy i v menších městech,“ komentuje Martin Princ a dodává, že výhodou tohoto amerického řetězce je každé čtyři hodiny pečené vlastní pečivo nebo příprava sendviče z prvotřídních surovin přímo před zákazníkem, ve kterých je ve velké míře zastoupena zelenina.

Vedle tradičních míst – v nákupních centrech a v kamenných provozovnách – se chce Subway rozvíjet i v netradičních lokalitách. Ty jsou pro tento řetězec typické v zahraničí, kde tvoří pětinu poboček. Úspěšnost tohoto konceptu dokazuje i nejrychleji rostoucí restaurace v České republice u dálničního sjezdu Rohlenka u Brna. V jiných státech se však zákazníci mohou setkat s restauracemi Subway i v nemocnicích, ve školách nebo například v kostele.

Češi chtějí ušetřit, a proto si někdy připlatí

Martin Princ, který má vedle České republiky na starosti i další státy střední a východní Evropy, doplňuje, že masivní rozvoj franšízového podnikání v České republice teprve přijde. „V Polsku jsou na trhu stovky franšízových konceptů. U nás je více konzervativní prostředí, ale čas rozvoje už pomalu nastává,“ předvídá trendy v maloobchodu Princ. Čeští zákazníci se liší i v nákupních zvyklostech. Raději si objednají jednotlivé položky místo výhodnějšího menu. Mají tak pocit, že utratí méně, i když to ve výsledku může být naopak. Franšízanty jsou většinou podnikatelé, kteří chtějí dále rozšířit spektrum aktivit, nebo manažeři s úsporami a touhou změnit životní styl. „Jeden z nových franšízantů na Moravě se mi například svěřil, že chce do práce jezdit pouze na kole,“ uzavírá s úsměvem Martin Princ.

Témata: Subway

Doporučujeme

Související:

Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky