Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Škoda eviduje nejlepší výsledky v historii automobilky! Čím to je?

Škoda eviduje nejlepší výsledky v historii automobilky! Čím to je?

Foto: Škoda Auto

ŠKODA AUTO v prvních třech měsících roku 2014 prodala více vozů než v kterémkoli jiném prvním čtvrtletí v historii automobilky. Od ledna do března dodala značka svým zákazníkům na celém světě 247 200 vozů, to ve srovnání se stejným obdobím minulého roku představuje nárůst o 12,1 procenta. V březnu vzrostly prodeje v porovnání se stejným měsícem roku 2013 o 14,6 procenta na 96 100 vozů (březen 2013: 83 800).

To byl nejlepší březen v historii automobilky. Nová ŠKODA Octavia si v březnu v západní Evropě polepšila o 49 procent, ve střední Evropě zhruba o 47 procent.„ ŠKODA v březnu a v prvním čtvrtletí působivě pokračovala ve svém růstovém kurzu, a to dvouciferným tempem,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO pro oblast prodeje a marketingu. „Nejlepší první čtvrtletí a nejlepší březnový výsledek v naší historii jsou výsledkem skvělých produktů a velice dobrého výkonu celého týmu. Celá modelová paleta se přitom na mezinárodním trhu ukázala jako úspěšná.

Zejména nová Octavia je v každém ohledu trefou do černého. Vysoké tempo udržíme i v roce 2014 a v největší modelové ofenzivě značky ŠKODA budeme i nadálepokračovat,“ dodává Eichhorn. V červnu na trh poprvé vstoupí nová ŠKODA Octavia ve verzi G-TEC, poháněná zemním plynem. V srpnu bude zahájen prodej nové generace modelu ŠKODA Octavia Scout. Kromě toho přibudou v nabídce také tři nové, sportovně laděné akční verze Monte Carlomodelů ŠKODA Yeti, ŠKODA Rapid Spaceback a ŠKODA Citigo. Na největším trhu značky ŠKODA v Číně bude ještě v tomto pololetí na trh uvedena nová ŠKODA Octavia a ŠKODA Rapid Spaceback. V dubnu bude ŠKODA Rapid uvedena také na ruském trhu.

Předzvěstí designu budoucích modelů značky je designová studie kupé ŠKODA VisionC, představená před několika týdny na autosalonu v Ženevě.Výrazného růstu dosáhla ŠKODA v březnu a v prvním čtvrtletí v západní Evropě.V březnu vzrostl počet dodávek zákazníkům o 18,7 procenta na 45 500 vozů (březen 2013: 38 300). Od ledna do března si značka polepšila o 15,6 procenta na 104 400 vozů(první čtvrtletí 2013: 90 400). Tím se poprvé podařilo dodat zákazníkům v západní Evropě za první čtvrtletí více než 100 000 vozů značky ŠKODA.

Tržní podíl značky vzrostl na 3,3 procenta. V Německu upevnila ŠKODA v březnu svou pozici nejsilnější zahraniční značky nárůstem o 10,8 procenta na 14 500 vozů (březen 2013: 13 100). Podíl značky Velké Británii. Zde březnové prodeje vzrostly o 26,1 procenta na 12 700 vozů (březen2013: 10 000). Dvouciferného růstu dosáhla automobilka v Rakousku (2 100 vozů; plus 29,1 procent), ve Španělsku (1 800 vozů; plus 41,5 procent), ve Švýcarsku (1 900 vozů; plus 38,7 procent), v Nizozemsku (1 600 vozů; plus 72,4 procent), ve Finsku (1 000 vozů; plus 35,2 procent) nebo v Portugalsku (200 vozů; plus 36,7 procent).Ve východní Evropě, včetně Ruska, dosáhl počet vozů značky ŠKODA dodaných zákazníkům 10700 vozů, o 3,8 procenta více než v loňském roce (březen 2013: 10 300).

V prvním čtvrtletí dosáhla automobilka celkového přírůstku o 5,3 procenta a dodala zákazníkům 26 500 vozů (leden až březen 2013: 25 200). Tím dosáhla ŠKODA lepšího vývoje než celkový trh, tržní podíl ke konci března vzrostl na 3,9 procenta. Lehce nad úrovní minulého roku byly březnové prodeje značky ŠKODA v Rusku se 7 800 dodanýmivozy (březen 2013: 7 700 vozů; plus 1,2 procenta). Také první čtvrtletí je s 18 900 vozy dodanými ruským zákazníkům lehce nad loňskými čísly (leden až březen 2013: 18 600

vozů; plus 1,5 procenta). V Srbsku vzrostly prodeje značky ŠKODA v březnu o 57,5 procenta na 500 vozů a v Rumunsku o 33,6 procenta na 600 vozů. Podstatného nárůstu dosáhla značka také v Kazachstánu (300 vozů, plus 92,7 procenta) a v Pobaltí (500 vozů; plus 42,9 procenta).Opakovaně vysokého nárůstu dosáhla značka ŠKODA ve střední Evropě. V březnu vzrostl počet dodávek zákazníkům o 28,9 procenta na 13 400 vozů (březen 2013: 10 400).  V prvním čtvrtletí činil nárůst dokonce 30,2 procenta, to odpovídá počtu 37 400 vozů dodaných zákazníkům (první čtvrtletí 2013: 28 800). Tržní podíl v prvním čtvrtletí vzrostl na 19,2 procenta, z 18 procent v prvním čtvrtletí roku 2013.

Každý pátý nově zakoupený vůz ve střední Evropě je tedy vůz značky ŠKODA. Na domácím českém trhu si značka v březnu polepšila o 20,7 procenta na 5 600 dodaných vozů (březen 2013: 4 600). Skvěle si značka ŠKODA vede také v Polsku (4 900 vozů; plus 39,3 procent), v Maďarsku (700 vozů; plus 17,2 procent), ve Slovinsku (400 vozů; plus 34,1 procent) nebo v Chorvatsku (400 vozů; plus 241,1 procent).Růstu dosahuje ŠKODA také na nejsilnějším trhu v Číně. V březnu vzrostl počet dodávek zákazníkům o 10,1 procenta na 20 300 vozů (březen 2013: 18 400). V prvním čtvrtletí vzrostly prodeje značky o celkem 7,5 procenta na 62 000 vozů (leden až březen 2013: 57 700). V Indii dodala ŠKODA v březnu svým zákazníkům 1 700 vozů (březen 2013: 2 300). V prvním čtvrtletí k indickým zákazníkům zamířilo celkem 4 700 vozů značky ŠKODA, ve stejném období minulého roku jich bylo 6 500. Dodávky značky ŠKODA zákazníkům v březnu 2014 (v kusech, zaokrouhleno, po jednotlivých modelech; +/- v procentech oproti stejnému měsíci minulého roku):

ŠKODA Superb (8.500; -5,8 %)

ŠKODA Octavia (33.900; +11,3 %)

ŠKODA Rapid (16.500; +143,1 %)

ŠKODA Fabia (18.200; -14,8 %)

ŠKODA Yeti (11.000; +44,5 %)

ŠKODA Roomster (3.000; -9,8 %)

ŠKODA Citigo (prodej pouze v Evropě: 5.000; -5,5 %)

Dodávky značky ŠKODA zákazníkům v prvním čtvrtletí 2014 (v kusech, zaokrouhleno, po jednotlivých modelech; +/- v procentech oproti stejnému čtvrtletí minulého roku):

ŠKODA Superb (22.600; -14,2 %)

ŠKODA Octavia (94.700; +8,3 %)

ŠKODA Rapid (45.000; +201,2 %)

ŠKODA Fabia (43.300; -17,8 %)

ŠKODA Yeti (23.100; +22,6 %)

ŠKODA Roomster (7.700; +0,6 %)

ŠKODA Citigo (prodej pouze v Evropě: 10.800; -13,9 %)

Témata:  Škoda auto

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 12:35

22. dubna 2024 20:08

18. dubna 2024 12:55

Koupil jsem si prodlouženou záruku, nebo je to pojištění?

Spotřebitelé se dnes mohou velmi často setkat s nabídkou prodloužené záruky na zboží, které kupují. Někdy bývá tato smluvní záruka nabízena automaticky, jindy je za příplatek. Nemálo spotřebitelů si tak prodlouženou záruku přikoupí, zejména na spotřební elektroniku, která bývá na poruchy náchylná. Někteří z nich však mohou být posléze nepříjemně překvapeni, když jim s reklamací nevyhoví, buď kvůli podmínkám smluvní záruky, nebo protože se vlastně vůbec nejedná o záruku, ale o pojištění. Na co by si měl spotřebitel pozor, než si za takovou nadstandardní službu připlatí?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy