Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Zdražit musíme, křičí pojišťovny. Jaký si našly důvod?

Zdražit musíme, křičí pojišťovny. Jaký si našly důvod?

Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Mezi zeměmi střední a východní Evropy se Češi řadí z hlediska frekvence působení nehod k těm vůbec nejlepším. Zatímco u nás nahlásilo v loňském roce nehodu 3,5 procenta pojištěných řidičů, v statisticky nejhorším Rumunsku to bylo téměř dvakrát tolik, uvedla v úterý Generali PPF Holding.

Například statistiky ze sousedního Polska ukázaly, že během loňského roku hlásilo dopravní nehodu 4,8 procenta tamních řidičů. Lépe než Češi na tom však nejsou ani Slováci, kde na každých 1000 řidičů připadalo 53 nehod.

Na druhou stranu je však nutné podotknout, že pokud už bouráme, způsobujeme obvykle větší škody než naši zahraniční sousedé. Průměrná škoda způsobená českým řidičem je například v porovnání s motoristou z Polska více než dvojnásobná.

"Nárůst plnění za vysoko ohodnocené škody na zdraví však reálně pozorujeme ve všech zemích střední a východní Evropy. Pojišťovny budou muset bezpochyby přikročit ke zvyšování cen pojištění, aby pokryly související nárůst nákladů," uvedl k tématu Zdeněk Jankovský, manažer Kompetenčního centra pro cenotvorbu Generali PPF Holding. Jeho slova potvrzují i aktuální čísla, která ukazují, že například na Slovensku vzrostla průměrná výše plnění o 10 procent, v Rumunsku od roku 2010 dokonce o 40 procent.

I přes rozdíly mezi jednotlivými zeměmi, pokud jde o četnost hlášených pojistných událostí, lze mezi zeměmi najít i řadu společných jmenovatelů. Globálním problémem jsou především řidiči mladší 23 let, kteří havarují až dvojnásobně častěji než jejich zkušenější kolegové. Dalším společným jmenovatelem je jízda firemními vozidly. Jejich řidiči způsobují pojistné události o polovinu častěji, než je tržní průměr. Průměrný pojistný nárok způsobený firemním vozidlem je ale výrazně nižší než v případě aut v osobním vlastnictví. "Firemní auta totiž způsobují velké množství malých škod v malé rychlosti ve městech během každodenního používání," vysvětlil závěrem Jankovský.

Témata:  pojišťovny povinné ručení

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 12:35

22. dubna 2024 20:08

16. dubna 2024 17:29

Bezpečnostní problémy společnosti Boeing přetrvávají. Akcie od začátku roku ztratily třetinu své hodnoty

Společnost Boeing (BA), největší světový výrobce letecké techniky, je opět pod drobnohledem veřejnosti kvůli nedávnému incidentu, kdy se za letu oddělil kryt motoru, což vedlo k nouzovému přistání. Tento incident se přidává k řadě bezpečnostních problémů, kterým společnost čelí, včetně lednového incidentu s oddělením dveří, k němuž došlo jen několik dní před vypršením dohody s ministerstvem spravedlnosti. Pokud úřady zjistí porušení dohody, může Boeing čelit znovuotevření smrtelných případů z let 2018 a 2019.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Neberte si hypotéky. Brzo dostanete dotaci. Alespoň za to už bojují lobbisté

Komentář Vladimíra Pikory: Dnešní doba je plná nálepkování. Na každého se něco najde. Kdekdo je např. populista, ačkoli argumenty pro takové označení jsou obvykle na vodě. Podle mě je nálepkování falešné. Mnohdy je jen politicky motivované. Skutečný populismus je jinde. Příkladem klasického populismu, který se za populismus překvapivě neoznačuje, je návrh některých výrobců stavebního materiálu, developerů, a dokonce i bank na dotace hypoték.