Pozor na lákavé ceny a výhody, které slibují mobilní operátoři, varuje v pátek časopis dTest. Srovnání cen před slevou a po ní totiž výrazně pokulhává, například Telefónica O2 zdražuje některé tarify až o 46 procent, přesto je inzeruje jako zvýhodněné, tvrdí dTest.
"Společnost Telefónica O2 zdražila od 1. listopadu takzvané chytré tarify o 18 až 46 procent, a přesto je inzeruje jako zvýhodněnou vánoční nabídku. Považujeme to za klamavou reklamu," uvedl Miloš Borovička, právní poradce časopisu dTest. Podle jeho slov podobně zdražil i T-Mobile, ten se ale výhodností zdražení nechlubí.
Rozdíly lze najít i mezi webovými stránkami a oficiálními ceníky. "Zatímco na stránkách O2 je k tarifům uváděna řada výhod, nejnovější ceník je skoupější. Srovnáme-li dva dokumenty, dojdeme k různým počtům volných minut a SMS. Na rozdílnost informací si stěžují také zákazníci, tvrdí, že získávají jiné informace od operátorů a jiné mají ve skutečnosti ve smlouvách," řekl Borovička. Zde se podle jeho slov opět jedná o porušení zákona.
"Se zjištěnými nedostatky jsme se obrátili na Český telekomunikační úřad a předali mu podnět k zahájení správního řízení," dodal.
Občanské sdružení spotřebitelů TEST, založeno v roce 1992, je vydavatelem časopisu dTest. Na jeho stránkách jsou publikovány výsledky nezávislých a objektivních testů výrobků, varování před nebezpečnými a zdravotně závadnými výrobky, informace o právech, které chrání spotřebitele a posilují jejich postavení vůči prodávajícím a další rady. V letech 1994 až 2010 publikovalo sdružení na stránkách časopisu dTest informace o více než 10 000 výrobcích, varovalo před 530 nebezpečnými výrobky (většina byla určena dětem) a upozornilo na 546 nekvalitních a klamavých výrobků. Sdružení je součástí mezinárodní organizace International Consumer Research and Testing (ICRT) a evropské spotřebitelské organizace BEUC.
Témata: mobilní operátoři
Související
9. listopadu 2023 11:03
30. května 2023 15:29
12. prosince 2022 11:53
24. února 2021 11:17
15. října 2020 14:40
22. dubna 2020 11:47