Pozor! Nenaleťte Českému mincovnímu obchodu, varuje dTest

Český mincovní obchod manipuluje zákazníky k nevyžádaným koupím. Pokud člověk výslovně neřekne, že po první objednávce další mince nechce, je automaticky zařazený do sběratelského servisu, uvádí ve svém pátečním varování spotřebitelský časopis dTest.

660
reklama

Zasílání nevyžádaných zásilek, nedostatečné obchodní podmínky a nekorektní ustanovení. To je jen část pochybení, kterých se vůči zákazníkům dopouští Český mincovní obchod (ČMO). "V naší telefonické poradně jsme zaznamenali časté stížnosti právě na tuto společnost," uvedla PR časopisu dTest Nikola Švábová.

ČMO například zařadí člověka do takzvaného sběratelského servisu, pokud výslovně neuvede, že si to nepřeje. Ovšem už se nenamáhá adresátovi jasně oznámit, že od něj takové sdělení vyžaduje. "Po objednání první zásilky automaticky zařazují zákazníky do odběru dalších mincí v rámci sběratelského servisu, pokud zákazníci přímo neuvedou, že další zboží nechtějí. Avšak informace o sběratelském servisu se ukrývají na vnitřní straně obálky, kde by je průměrný spotřebitel nehledal," vysvětlil podstatu nekalé praktiky vedoucí právní poradny časopisu dTest Lukáš Zelený.

Společnost si tak manipuluje zákazníka k chování, které je žádoucí pro ni, jenomže obchodnického ducha v jejím případě kalí způsob, jakým tak činí. "Postup společnosti často připomíná podstatu klamavé praktiky, neboť vytváří dojem, že výrobek bude nabízen pouze po omezenou dobu, což má za cíl přimět spotřebitele k okamžitému rozhodnutí," dodal Zelený. Mezi další chyby patří nedostatečné informování o odpovědnosti za vady.

ČMO je švýcarská společnost, která ve svých obchodních podmínkách odkazuje na německý právní řád i tamější soudy. Zákazníkovi tak sugeruje klamný dojem, že případný soudní spor budou řešit německé instituce, což se člověku prodraží. "Není to pravda. Spotřebitelé se nemusejí bát, že by se soudili mimo území České republiky. I případná dohoda o změně příslušnosti soudu by byla v tomto případě považována za neplatnou," uvedl na pravou míru Lukáš Zelený.

Pokud spotřebitelé již odeslali objednávku a nepřečetli si, že se zavazují k dalšímu odběru, mohou ještě ukončit sběratelský servis. Pokud si žádné mince neobjednali, mohou zdarma využít vzorové formuláře na stránkách dTestu. Jmenují se Odmítnutí zasílání neobjednaného zboží a Žádost o odstranění osobních údajů z databáze. "V případě pochybností nebo dotazů ať lidé volají na telefonickou poradnu dTestu 299 149 009," poradil Zelený.

Témata: dTest

Doporučujeme

Související:

Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky