Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Česká televize: Obrovský propad v příjmech z reklamy!

Česká televize: Obrovský propad v příjmech z reklamy!

Foto: Jan Zýka / INCORP images

Propad v reklamních příjmech o 42 procent oproti schválenému rozpočtu zaznamenala vloni Česká televize (ČT), která tak na reklamě vybrala místo očekávané půlmiliardy jen 279 milionů korun. Vyplývá to z ročního vyúčtování ČT, se kterým se ve středu seznámí vláda.

"Vzhledem k poklesu sledovanosti, zejména programu ČT1 a pokračující krizi reklamního trhu související s celkovou ekonomickou situací byly příjmy z reklamy oproti předpokládanému rozpočtu nižší o 201 milionů korun, což představuje pokles o 42 procent," uvedla veřejnoprávní televize v materiálu pro ministry.Podle ČT se slabý výnos z reklamy projevil už v posledním čtvrtletí roku 2010 a situace se zhoršovala i v průběhu roku 2011. "I přes snížený příjem z reklamy byly hrazeny v zákonem stanovené výši mandatorní výdaje," dodala televize.Legislativa veřejnoprávní televizi ukládala odvádět každý měsíc 12,5 milionu korun do fondu kinematografie a desetkrát nižší částku Českému telekomunikačnímu úřadu (ČTÚ), a to na zvláštní účet pro rozvoj zemského digitálního vysílání.Mandatorní výdaje ČT odpadly k 14. říjnu 2011, kdy kvůli změně zákona přestala vysílat reklamu na svém hlavním programu ČT 1 a na zpravodajské stanici ČT 24. Filmaři tak získaly od veřejnoprávní televize vloni 133,5 milionu korun, ČTÚ pak lehce přes 13 milionů.Zbylých 132,4 milionu korun televize využila na podporu digitalizace v Česku, výstavbu a provoz multiplexu veřejné služby nebo na informační kampaň a služby spojené s digitalizací televizního vysílání.Za výstavbu a provoz veřejnoprávního multiplexu dala ČT vloni z reklamních prostředků 23 milionů korun, původně měla ve stejné položce ambici o 100 milionů vyšší. Podobně za vysílání a distribuci svých programů zemskou digitální cestou chtěla dát ČT z reklamy 115 milionů, nakonec se musela spokojit s částkou o téměř 90 milionů nižší.Na informační kampaň k digitalizaci vydala veřejnoprávní televize v roce 2011 sumu ve výši 84 milionů korun, dalších 20 milionů zaplatila za digitalizaci svého archivu. Společnost Media Master, která ČT reklamu prodávala, získala na provizích téměř 23 milionů korun. Šlo tedy zhruba o osm procent z celkové vybrané částky.Reklamní účet ČT skončil s přebytkem 18 milionů korun. Prostředky čeká využití během letos během informační kampaně k ukončení tradičního televizního vysílání na Jesenicku a Zlínsku.

Témata:  Česká televize

Aktuálně se děje

22. dubna 2024 20:08

16. dubna 2024 12:03

16. dubna 2024 10:45

15. dubna 2024 12:04

Zkontrolujte si řidičák! Letos vyprší platnost ještě více než 360 tisícům z nich

Od začátku letošního roku už sice není povinné mít na cestách po České republice řidičský průkaz vždy u sebe, je ale nutné, aby byl platný. Do konce roku zbývá vyměnit ještě přes 360 tisíc dokladů s končící platností, nejvíce ve Středočeském kraji (50 850), nejméně v kraji Karlovarském (9 506). O nový řidičák můžete požádat buď přímo na úřadě, nebo přes Portál dopravy.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Americký dolar USD, ilustrační fotografie

Vysoké úroky povzbuzují ekonomiku, soudí američtí finančníci i ekonomové. MMF ale varuje

Mezinárodní měnový fond (MMF) se v minulém týdnu nezvykle ostře pustil do Spojených států. Vadí mu jejich rozhazovačnost. Ta jim prý sice dopomáhá k impresivnímu ekonomickému růstu, leč není dlouhodobě udržitelná. Přílišné výdaje Washingtonu mohou podle MMF celosvětově opětovně zvýšit inflaci a ohrozit rozpočtovou a finanční stabilitu. Jinými slovy, hrozí, že za velké americké dluhy nakonec zaplatíme všichni – ať už krizemi či pořádnou inflací.