Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

NKÚ: Lesy ČR dál utrácí stovky milionů za předražené služby

NKÚ: Lesy ČR dál utrácí stovky milionů za předražené služby

Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Porušování zákona u zadávání veřejných zakázek, pořizování předraženého nábytku, přemrštěné platby advokátům – takové jsou závěry Kontroly, kterou v podniku Lesy ČR udělal Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ). Informuje o tom v neděli TV Nova.

Podle televize ve zprávě NKÚ stojí, že Lesy ČR během dvou let zaplatily advokátům až 218 milionů korun. Z toho vyplývá, že brali až devět tisíc za hodinu. Podnik to zdůvodňuje tvrzením, že „s ohledem na závažnost soudního sporu bylo nutné využít právního zástupce s odpovídajícím know-how“.Ze zprávy NKÚ dále vyplývá, že za reklamní služby Lesy utratily 90 milionů, za propagaci a osvětu o dvě třetiny víc. Část peněz šla třeba na zvěřinovou kuchařku, za každý výtisk podle NKÚ zaplatil podnik přes čtyři tisíce korun. Lesy ČR ovšem na svou obranu uvádějí, že "vydání vlastní publikace zahrnuje ještě DVD a licenci."Kontrola odhalila také pronájem nebytových prostor za 859 tisíc, které podnik vůbec nevyužil. V Českých Budějovicích si ředitelství pronajalo nábytek za 810 tisíc, jeho cena ale byla jen čtvrtinová. V rozporu se zákonem si vedení Lesů podle NKÚ pořídilo i několik služebních vozů Audi za 9,5 milionů korun.Podle TV Nova ovšem Lesy ČR, že "z kontrolního závěru vyplynulo, že k žádnému porušení zákona nedošlo".Ministr zemědělství Petr Bendl si podle televize vyžádal stanovisko právníků i Lesů ČR a podle toho se prý rozhodne, co bude dál. Podle TV Nova je možné, že tato zpráva vyvolá personální zemětřesení na nejvyšších místech podniku.

Témata:  lesy ČR

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 12:35

22. dubna 2024 20:08

18. dubna 2024 12:55

Koupil jsem si prodlouženou záruku, nebo je to pojištění?

Spotřebitelé se dnes mohou velmi často setkat s nabídkou prodloužené záruky na zboží, které kupují. Někdy bývá tato smluvní záruka nabízena automaticky, jindy je za příplatek. Nemálo spotřebitelů si tak prodlouženou záruku přikoupí, zejména na spotřební elektroniku, která bývá na poruchy náchylná. Někteří z nich však mohou být posléze nepříjemně překvapeni, když jim s reklamací nevyhoví, buď kvůli podmínkám smluvní záruky, nebo protože se vlastně vůbec nejedná o záruku, ale o pojištění. Na co by si měl spotřebitel pozor, než si za takovou nadstandardní službu připlatí?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy