Wizzair otočil a pasažéry, které nechal v Barceloně, odškodní

Nejdříve o vrácení peněz nechtěla ani slyšet, teď se společnost Wizzair rozhodla, že cestující, které bez pomoci nechala na letišti katalánské metropole, odškodní. Ve čtvrtek o tom informoval zpravodajský server Lidovky.cz.

660
reklama

V lednu posádka letounu Wizzair nechala asi 180 cestujících vystoupit z letadla, neposkytla jim žádné informace ani možnost přebookovat letenky z katalánské metropole do Prahy. Zoufalí lidé se tak museli složitě vracet přes jiná letiště, nebo si ze svého koupit nové letenky.

V Česku jim firma nečekané výdaje odmítla zaplatit s tím, že neletěli kvůli poruše letadla. "To je podle společnosti Wizzair podle evropské regulatoriky jednoznačně okolnost způsobená výjimečnými důvody, kterým nebylo možné zabránit a v jejímž případě nevzniká nárok na kompenzaci," řekla serveru mediální zástupkyně Wizzair pro Česko Jana Martinková.

Jedna z pasažérek se však s vysvětlením firmy nesmířila a obrátila se na server Lidovky.cz, který se o případ začal blíže zajímat. A dopravce najednou změnil názor. "Přestože jde o mezní případ, rozhodli jsme se po důkladném zvážení změnit stanovisko týkající se kompenzace a všechny žádosti, které jsme obdrželi prostřednictvím standardních zákaznických kanálů, budou dle tohoto rozhodnutí vyřízeny," uvedla mluvčí.

Firma se už s poškozenými zákazníky začala domlouvat. "Všem cestujícím dávají finanční kompenzaci 250 eur plus náhradu letenky za zrušený let," vypočítává jedna z poškozených. O dobrých úmyslech společnosti si iluze nedělá. "Kdybych danou věc nemedializovala, domnívám se, že mimosoudní cestou by nikdo z cestujících nic nedostal," dodává lakonicky.

Témata: letectví

Doporučujeme

Související:

Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky