DISKUZE K ČLÁNKU

Ekonomové vyčíslili, kolik nás bude stát globální oteplování. Češi se prohnou

Oteplování Země nemá dopady jen na klimatické změny a zemědělství, ale i na ekonomiku jako takovou. Kvůli suchu hrozí, že se v Česku přestane dařit některým plodinám, a může dojít například ke zdražení piva nebo některých potravin. Porostou rovněž ceny za zdravotní péči a za energie.

 zpět na článek přehled všech diskuzí
Vážení čtenáři, diskuze u tohoto článku již byla uzavřena. Pokud shledáte jakýkoliv příspěvek nevhodným, urážlivým, vulgárním či vaši osobu jakkoliv poškozuje, využijte prosím možnost nahlášení, která je dostupná u každého příspěvku. Obratem se takovým příspěvkem budeme zabývat. K diskuzi můžete využít naše další články.

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Ivo Š.

    Ivo Š.

    109.224.84.XXX
    Podnebí se cyklicky mění od doby, kdy Země zformovala svůj tvar z oblaku hvězdného prachu. V posledním období si ekologové, politici i ekonomové z různých navykli strašit občany důsledky těch aktuálně probíhajících. Ale je to sotva tisíc let, kdy dlouhodobá průměrná teplota v Evropě byla ještě o 1,5 stupně vyšší, než dnes. A víte, jak se toto období nazývalo? Klimatické optimum. Obilí dozrávalo o 14 dní dříve než dnes a dostatek jídla (trojpolní hospodářství) uklidnil politickou situaci a přinesl prosperitu. 700 let nazpět následovala malá doba ledová, což byla opravdová pohroma pro obyvatelstvo. Podvýživa a mory decimovaly obyvatelstvo a trvalo to bezmála tři sta let. To je horší varianta, která nás může potkat a jistě i potká. Zejména stoupne hlad po energii takovou měrou, že ekologičtí aktivisté nebudou ani opouštět své domovy, aby je někdo neubil. Jakýkoliv zdroj energie bude dobrý bez ohledu na uhlíkovou stopu,pokud budeme chtít přežít. Chci říci, že než poroučet větru dešti, měli bychom investovat do hledání řešení, jak vystavět civilizaci odolnou klimatickým změnám jakéhokoliv druhu.Lhostejno, zda sucho nebo záplavy, oteplení nebo ochlazení. Mimochodem podobné poplašné zprávy se stávají součástí marketingových strategií. Je až legrační v jeden den číst oznámení pivovarů, že musí zdražit pivo kvůli neúrodě ječmene a zároveň zprávu agrární komory o "mírné" nadúrodě ječmene.

    + 0 / − 0

    Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
reklama

Fokus

Aktuálně

Doporučujeme

Zobrazit: mobil | klasicky