Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Auta jsou v Česku o statisíce levnější než v Německu

Auta jsou v Česku o statisíce levnější než v Německu

Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Automobilky bojují o český trh a jsou ochotné podbízet se cenou. Stejné auto s totožnou výbavou stojí v Česku i o stovky tisíc méně než v sousedním Německu, informují ve čtvrtečním vydání Hospodářské noviny.

Například Citroën C5 je v Česku o 260 tisíc korun levnější než v Německu, velké rozdíly jsou i v ceně škodovek, které byly celou řadu let v tuzemsku dražší než v zahraničí. Třeba u vozu Škoda Yetti je rozdíl sto tisíc. Historicky nízké ceny přilákaly jak obchodníky, tak soukromé zájemce. Ještě před několika lety to bylo naopak a čeští prodejci se bránili podnikatelům, kteří do Česka z Německa dováželi levnější vozy a obcházeli tak drahé české dealery, píší Hospodářské noviny.

Cílem automobilek je získat na českém trhu co největší podíl. Kolik aut se v Česku nyní prodá, ovlivní to, kolik budou značkové servisy v budoucnu opravovat. Hraje se i o to, že nyní přilákaní zákazníci mohou zůstat značce věrní. Český trh se stále vytváří, zatímco v Německu už je významná část zákazníků ve svých preferencích stálá, uvádí Hospodářské noviny.

Témata:  auta

Aktuálně se děje

22. dubna 2024 20:08

16. dubna 2024 17:29

Bezpečnostní problémy společnosti Boeing přetrvávají. Akcie od začátku roku ztratily třetinu své hodnoty

Společnost Boeing (BA), největší světový výrobce letecké techniky, je opět pod drobnohledem veřejnosti kvůli nedávnému incidentu, kdy se za letu oddělil kryt motoru, což vedlo k nouzovému přistání. Tento incident se přidává k řadě bezpečnostních problémů, kterým společnost čelí, včetně lednového incidentu s oddělením dveří, k němuž došlo jen několik dní před vypršením dohody s ministerstvem spravedlnosti. Pokud úřady zjistí porušení dohody, může Boeing čelit znovuotevření smrtelných případů z let 2018 a 2019.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Neberte si hypotéky. Brzo dostanete dotaci. Alespoň za to už bojují lobbisté

Komentář Vladimíra Pikory: Dnešní doba je plná nálepkování. Na každého se něco najde. Kdekdo je např. populista, ačkoli argumenty pro takové označení jsou obvykle na vodě. Podle mě je nálepkování falešné. Mnohdy je jen politicky motivované. Skutečný populismus je jinde. Příkladem klasického populismu, který se za populismus překvapivě neoznačuje, je návrh některých výrobců stavebního materiálu, developerů, a dokonce i bank na dotace hypoték.