Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

69 procent lidí se bojí o své zaměstnání

69 procent lidí se bojí o své zaměstnání

Foto: Aspen

Celkem 69 procent z téměř dvou tisíc uživatelů portálu Jobs.cz má v roce 2012 obavy o své uplatnění. Vyplývá to z průzkumu společnosti LMC, provozovatele portálů Jobs.cz a Prace.cz, zveřejněném v pondělí.

Z průzkumu dále vyplynulo, že si 21 procent dotázaných myslí, že v roce 2012 snadno získá nebo si udrží své stávající zaměstnání. Zbylých 10 procent si nebylo jisto.

„Obavy lidí z dalšího vývoje se projevují jednoznačně. Ti, kteří práci nyní mají, jsou méně než dříve ochotní riskovat změnu, například pouze kvůli lepším platovým podmínkám. Odrazuje je řada faktorů – zkušební doba, nejistota, zda do nového týmu zapadnou a další,“ uvedl Ondřej Mysliveček, analytik LMC, provozovatele Jobs.cz a Prace.cz.

„Naopak lidé bez práce si uvědomují, že příznivá doba pro nalezení uplatnění nemusí trvat dlouho, a proto nyní hledají mnohem intenzivněji. Je přitom otázkou, nakolik jsou tyto obavy založeny na skutečnosti. Dobré zprávy z trhů v dnešní situaci bohužel dostávají výrazně menší prostor, než ty špatné,“ doplnil.

V lednu portál Jobs.cz registroval rekordních 606 tisíc reakcí lidí na vystavené pozice.

Témata:  zaměstnanci

Aktuálně se děje

22. dubna 2024 20:08

16. dubna 2024 17:29

Bezpečnostní problémy společnosti Boeing přetrvávají. Akcie od začátku roku ztratily třetinu své hodnoty

Společnost Boeing (BA), největší světový výrobce letecké techniky, je opět pod drobnohledem veřejnosti kvůli nedávnému incidentu, kdy se za letu oddělil kryt motoru, což vedlo k nouzovému přistání. Tento incident se přidává k řadě bezpečnostních problémů, kterým společnost čelí, včetně lednového incidentu s oddělením dveří, k němuž došlo jen několik dní před vypršením dohody s ministerstvem spravedlnosti. Pokud úřady zjistí porušení dohody, může Boeing čelit znovuotevření smrtelných případů z let 2018 a 2019.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Neberte si hypotéky. Brzo dostanete dotaci. Alespoň za to už bojují lobbisté

Komentář Vladimíra Pikory: Dnešní doba je plná nálepkování. Na každého se něco najde. Kdekdo je např. populista, ačkoli argumenty pro takové označení jsou obvykle na vodě. Podle mě je nálepkování falešné. Mnohdy je jen politicky motivované. Skutečný populismus je jinde. Příkladem klasického populismu, který se za populismus překvapivě neoznačuje, je návrh některých výrobců stavebního materiálu, developerů, a dokonce i bank na dotace hypoték.