Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Důchodce se neudržel v České televizi. Čtěte

Důchodce se neudržel v České televizi. Čtěte

Foto: Česká televize

Intervence ČNB nepotěšila tuzemské obchodníky ani zákazníky. Přispívám na důchody až kdesi v Řecku a teď mi kvůli euru ještě všechno zdraží, rozčiloval se v pořadu Máte slovo důchodce Pavel Buvala.

Ekonom David Marek v pořadu mluvil o zdražování potravin. „Za rok se cena potravin zvedla průměrně o 3,7 procenta, takž to vůbec není dramatické zdražování, jak se mnohdy tvrdí," vysvětloval ekonom, podle kterého za zvyšování cen může sezónní zboží, u kterého jsou výkyvy logické, neúroda a až v pozadí stojí intervence ČNB.

„Pokud máte důchod osm tisíc a zvednou vám ho o desetiny procenta, pocítíte i takové zdražování," rozčiloval se důchodce Pavel Buvala, které by podle vlastních slov poslal guvernéra centrální banky Singera makat rukama, aby věděl, jaké to je.

Podle prezidenta svazu obchodu a cestovního ruchu Zdeňka Juračky si obchodníci nemohou dovolit výrazněji zdražovat. „U nás je jedno z největších konkurenčních prostředí. Když obchodník zdraží nebo šidí nakupující, půjdou lidé nakupovat jinam," komentoval situaci prodejců Juračka.

„To si mám pořídit letadlo a nakupovat po celé republice?" rozčiloval se důchodce, podle kterého si obchodníci berou veliké marže. Cena potravin tak neustále roste, kvalita ale naopak klesá. Obchodníci navíc prý na pultech míchají levnější české a dražší dovezené maso a prodávají ho za vyšší cenu. „To není vina obchodníků. Zpracovatelé maso smíchají a vy už nezjistíte, co je domácí a co zahraniční," bránil obchodníky Juračka.

Témata:  důchodci Michaela Jílková

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 12:35

22. dubna 2024 20:08

18. dubna 2024 12:55

Koupil jsem si prodlouženou záruku, nebo je to pojištění?

Spotřebitelé se dnes mohou velmi často setkat s nabídkou prodloužené záruky na zboží, které kupují. Někdy bývá tato smluvní záruka nabízena automaticky, jindy je za příplatek. Nemálo spotřebitelů si tak prodlouženou záruku přikoupí, zejména na spotřební elektroniku, která bývá na poruchy náchylná. Někteří z nich však mohou být posléze nepříjemně překvapeni, když jim s reklamací nevyhoví, buď kvůli podmínkám smluvní záruky, nebo protože se vlastně vůbec nejedná o záruku, ale o pojištění. Na co by si měl spotřebitel pozor, než si za takovou nadstandardní službu připlatí?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy