Telefony

Ilustrační fotografie

Podvodníci odvolávající se na NÚKIB vylákali z lidí stovky tisíc

Aktuality

Podvodníci zaštiťující se Národním úřadem pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) tento týden vylákali telefonicky z lidí stovky tisíc korun. V telefonickém hovoru volající tvrdí, že pracuje v bance, má informace právě od NÚKIB a přesvědčuje volaného, aby převedl své peníze na "rezervní účet", jinak hrozí jejich ukradení.

Ilustrační fotografie

Nastane definitivní konec telešmejdů?

Magazín

Od 1. červenec 2022 by už telešmejdi neměli spotřebitelům volat. V plnou účinnost vstoupí zákaz marketingové reklamy nebo jiných obdobných nabídek prostřednictvím sítí nebo služeb elektronických komunikací účastníkům z veřejných seznamů účastníků. dTest se podíval na další okolnosti tohoto zákazu.

Ilustrační fotografie

Mohou nám „telešmejdi“ stále ještě volat?

Magazín

Spotřebitelé přivítali s velkým očekáváním novelu zákona o elektronických komunikacích, která je snad už v letošním roce zbaví nevyžádaných marketingových volání. Jaká je skutečnost? Opravdu už nám po Novém roce „telešmejdi“ nemohou zavolat? dTest vysvětluje některé nejasnosti, které novelu zákona o elektronických komunikacích provázejí.

Ilustrační fotografie

Aktuality

Babiš: Chytrý telefon stojí 2000, operátoři by je měli výrazně zlevnit

Premiér Andrej Babiš (ANO) apeloval na mobilní operátory, aby zlevnili chytré mobilní telefony pro seniory. Podle Babiše by to pomohlo k většímu rozšíření aplikace eRouška, která má pomoci při sledování možných kontaktů s osobami nakaženými koronavirem. Mobilní telefony nicméně kromě operátorů prodává i řada obchodníků. Vyjádření operátorů ČTK zjišťuje.

Ilustrační fotografie

Pozor na smlouvy uzavírané s dodavateli energií po telefonu

Aktuality

Ve spotřebitelské poradně dTestu zaznamenáváme případy, kdy dodavatelé energií představují po telefonu zákazníkům levnější nabídky s odkazem na pokles cen energií kvůli pandemii nového koronaviru. I odpověď „ano“ na nevinnou otázku může vést k nechtěnému uzavření nevýhodné smlouvy. Pokud se smlouvu rozhodnete ukončit, vystaví vám dodavatel fakturu s tučnou smluvní pokutou. Jak se v takovém případě bránit?

Neberete telefony? To vás může přijít hodně draho

Půjčky a spoření

Neberete telefony? To vás může přijít hodně draho

Stoupá počet lidí, kteří nepřijímají hovory od neznámých telefonních čísel. Stává se ale, že volajícím je věřitel, který chce upozornit na neuhrazený závazek. Pokud dlužník „nezvedá telefon,“ nedozví se o problému a riskuje tak mnohé nepříjemnosti.

Úrokové sazby u půjček: Co je ovlivňuje a jak je snížit?

Chcete si půjčit v bance? Pozor, bonitu vám zjistí z dat mobilního telefonu

Půjčky a spoření

PR článek - Víte, že bance stačí ke zjištění vaší bonity, prolustrovat váš telefon? Bohužel banky a ani mobilní operátoři, kteří výpočet bonity na základě údajů z telefonu provádí, nechtějí říct, jak je finanční situace klienta posuzována. Nyní však Úřad pro ochranu osobních údajů přišel s tím, že jejich tajemství má zákazník právo vědět.

Ilustrační fotografie

Pytel s telefonickými nabídkami se roztrhl. Neříkejte své „ANO“ lehkovážně

Aktuality

Řeč sice nebude o žádosti o ruku, ale i ve spotřebitelských vztazích je třeba dobře si rozmyslet, s kým vstoupíte do svazku smluvního. Po přijetí nového občanského zákoníku se totiž roztrhl pytel s telefonickými nabídkami a každé vaše neuvážené „ANO“ může znamenat závazné přijetí smlouvy. Zakořeněné přesvědčení, že co není na papíře, nikoho nezavazuje, je omyl, který může vaši peněženku hodně bolet.

Ilustrační fotografie

Vadí vám zákaznické linky? Nejste sami

Ekonomika

Scénáře, ve kterém bude veškerá komunikace např. kvůli reklamaci probíhat výhradně online, se ještě minimálně pár let nedočkáme. V dialogu mezi spotřebiteli a firmami totiž hrají podle průzkumu společnosti Cofidis stále jednoznačně prim zákaznické linky. Potěšující proto je, že se jejich úroveň v posledních letech zvyšuje. Na druhé straně ale rostou i rozdíly mezi jednotlivými firmami, kdy se špičkový servis střídá s méně kvalitními. Na vině jsou zejména základní chyby a fluktuace zaměstnanců.

Ilustrační fotografie

Ekonomika

dTest: Drahé zákaznické linky? Podnikatelé porušují zákon

Pokud chcete po telefonu ohlásit poruchu vodovodu, reklamovat vady zboží nebo vyúčtování elektřiny či plynu, můžete za takový hovor zaplatit desítky i stovky korun. I když novela zákona na konci loňského roku používání zpoplatněných modrých a bílých linek pro kontakt se zákazníky omezila, mnozí podnikatelé ji nedodržují. dTest proto vyzval více než 30 společností, aby změnily způsob komunikace se zákazníky.

Ilustrační fotografie

Zákon o omezení předražených linek je ohrožen. Co se chystá ve Sněmovně?

Aktuality

V současné době Poslanecká sněmovna Parlamentu ČR projednává novelu zákona o ochraně spotřebitele. Její součástí je mimo jiné úprava ustanovení, které ošetřuje způsob komunikace obchodníků se spotřebiteli. Původně navržený zákaz užívání drahých modrých a bílých linek je nyní z různých stran napadán.

Ilustrační fotografie

Chyba státu a Češi se nedoplatí. dTest vyrazil do boje za změnu zákona

Ekonomika

dTest oslovil Ministerstvo průmyslu a obchodu s návrhem na novelizaci zákona o ochraně spotřebitele. Podle právníků dTestu český zákon vůbec nepokrývá využívání modrých a bílých linek obchodníkem vůči zákazníkovi. Česká právní úprava je tak v rozporu se zněním evropské směrnice o právech spotřebitelů.

Ilustrační fotografie

Ekonomika

Chcete nahlásit poruchu? Volání vás může přijít pěkně draho

Chcete po telefonu reklamovat vyúčtování elektřiny či plynu nebo ohlásit poruchu vodovodu? Za takový hovor můžete zaplatit desítky i stovky korun. Mnozí dodavatelé energií používají pro kontakt se zákazníky, včetně nahlášení poruch, zpoplatněné modré a bílé linky. Volání na ně se nezapočítává do volných minut a může stát i 6 korun za minutu.

Aktuálně se děje

22. dubna 2024 20:08

16. dubna 2024 17:29

Bezpečnostní problémy společnosti Boeing přetrvávají. Akcie od začátku roku ztratily třetinu své hodnoty

Společnost Boeing (BA), největší světový výrobce letecké techniky, je opět pod drobnohledem veřejnosti kvůli nedávnému incidentu, kdy se za letu oddělil kryt motoru, což vedlo k nouzovému přistání. Tento incident se přidává k řadě bezpečnostních problémů, kterým společnost čelí, včetně lednového incidentu s oddělením dveří, k němuž došlo jen několik dní před vypršením dohody s ministerstvem spravedlnosti. Pokud úřady zjistí porušení dohody, může Boeing čelit znovuotevření smrtelných případů z let 2018 a 2019.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy