Home staging, trend, který může zvýšit cenu nemovitosti

Trendem na realitním trhu je v posledních letech home staging. Jedná se o úpravu nabízené nemovitosti tak, aby byla pro potenciální kupce atraktivnější. Vůbec se však nemusí jednat o nákladné rekonstrukce, většinou stačí jen odstranění některých prvků, správné nasvětlení či pořízení vhodných dekorací a následné profesionální nafocení. Odborníci z Videobydlení.cz uvádí, že takto upravená nemovitost může zvýšit svou hodnotu až o 10 %.

Ilustrační fotografie
reklama

První věc, která případné zájemce při vstupu do nemovitosti upoutá, je samozřejmě pořádek. A nejde jen o běžný úklid. Před nafocením či prohlídkami nemovitosti by měly být odstraněny také všechny osobní věci a fotografie. Zájemce si tak lépe představí, že by na daném místě mohl žít. Očista by se měla týkat i oken, zrcadel, dveří nebo koberců. Prostor by měl vypadat vzdušně. Obecně platí, že méně je více. „Dalšími aspekty může být velikost nemovitosti, se kterou můžeme opticky pracovat například odstraněním přebytečného nábytku, nebo světlost, které docílíme roztažením závěsů, silnějšími žárovkami nebo vymalováním na světlou, neutrální barvu. Důležité je nezapomínat ani na exteriér nemovitosti, kde může udělat špatný dojem nepořádek před domem nebo v případě prodeje domu i zarostlá zahrada plevelem,“ radí Jakub Veverka, jednatel a spoluzakladatel VideoBydlení.cz.

Home staging pomůže navýšit cenu i rychleji prodat

Drobné úpravy si samozřejmě můžete zařídit sami, ale vyplatí se také dát nemovitost do rukou designérovi, který se přímo home stagingem zabývá. „Obecně se dá říct, že správně provedený home staging může zvýšit cenu o 10 % i více. Pomáhá také k rychlejšímu prodeji či pronájmu nemovitosti,“ uvádí Jakub Veverka.

Součástí home stagingu není jen samotná úprava nemovitosti, ale také její následná prezentace. Profesionální fotografové vědí, z jakých úhlů interiér i exteriér nejlépe zachytit či jak je správně nasvětlit. To stejné platí i u stále populárnějších virtuálních video či 3D prohlídek. Správně provedený home staging s profesionální prezentací má za cíl dovést zájemce až na osobní prohlídku.

Čerstvé ovoce dodá svěžest

Co dokáže zájemce odradit nejvíce, je již zmíněný nepořádek. Prezentovaný byt by také neměl být výrazně barevný či nějak jinak výstřední. Vyplatí se vsadit na neutrální barvy a vkusně sladěné doplňky. Nemovitost po home stagingu se často přirovnává k hotelovému pokoji, kde je důležitá funkčnost, jednoduchost, čistota či prostornost. Zapomenout by se nemělo ani na koupelnu, čisté a složené ručníky, vonné svíčky či toaletní papír. „Svěžest bytu dodají květiny a čerstvé ovoce. V zahraničí je pak například zvykem upéct například sušenky a servírovat je na vhodně prostřeném stole. U nás jsou zvyklosti jiné, nicméně gestem, jako je upečení dezertu, určitě nic nezkazíte,“ říká Jakub Veverka, jednatel a spoluzakladatel VideoBydlení.cz.

Doporučujeme

Související:

Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky