Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Které akcie by mohly vytěžit z fotbalového šampionátu?

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Finanční trhy pracují rychle a efektivně, při čemž zohledňují široké spektrum informací. Takovými jsou i jednorázové události. Podívali jsme se proto na to, které akciové tituly by mohly nejvíce vytěžit z mistrovství světa ve fotbale, které začíná již tento čtvrtek v Rusku.

Když se blíže podíváme na oficiální partnery, sponzory a regionální podporovatele mistrovství, najdeme mezi nimi několik významných společností, které obchodují na světových burzách: Adidas, Coca-Cola, Gazprom, Hyundai Motor, Visa, Anheuser-Busch InBev, Hisense Kelon, McDonald’s, China Mengniu Dairy, Alrosa (ruská společnost těžící diamanty) či Rostelecom (ruská telekomunikační společnost).Spotřební značky

Podle našeho názoru mohou z těchto společností z mistrovství světa nejvíce vytěžit dvě firmy: Adidas a China Mengniu Dairy. Adidas je rychle rostoucí spotřební značkou, které fotbalové mistrovství může ještě více pomoci. Je však těžké odhadnout tuto pozitivní podporu předem. China Mengniu Dairy je o něco méně zřetelným případem. Společnost podepsala sponzorskou smlouvu v prosinci minulého roku a na základě ní bude na mistrovství podávat jogurtové nápoje, což podpoří velkou reklamní kampaní i doma v Číně.Čínský prezident Xi Jinping slíbil, že se země stane fotbalovou velmocí. Je to něco jako národní cíl, přestože se Čína na mistrovství nekvalifikovala. V Číně se očekává nárůst online reklamních výdajů o 835 milionů dolarů. Oproti ročnímu obratu v branži ve výši 80,4 mld. dolarů to sice není nějaká obrovská částka, přesto to pro online portály může představovat významnou podporu. Největším hráčem na čínském trhu PPC reklamy je spolu s jeho partnerskými sítěmi vyhledávač Baidu. Vítězem se však díky velkému podílu v mobilní online reklamě může stát společnost Tencent.

Sportovní sázky

Vedle online reklamy očekáváme, že mistrovství světa bude mít pozitivní vliv také na online sportovní sázení. Nejznámějšími v této oblasti jsou společnosti GVC Holdings, William Hill, Playtech, Kindred Group a Betsson.Ostatní kategorie

Mezi favority, kteří by na první pohled mohli ze šampionátu těžit, a kteří mnohé napadnou jako první, jsou producenti piva. Ve skutečnosti je však tento vliv přeceňován. Turnaj je totiž příliš malý a trvá jen omezenou dobu. Neočekáváme tedy, že by samotné mistrovství mělo mít na pivaře nějaký relevantní dopad. Ani předchozí šampionáty citelné zvýšení poptávky po pivu nepřinesly. My v Saxo Bank budeme mistrovství světa ve fotbale a jeho dopad na akciové trhy pozorně sledovat a komentovat. Všechno začne již zítra úvodním zápasem mezi domácím Ruskem a Saúdskou Arábií.

Témata:  finanční trhy akcie fotbal

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 12:35

22. dubna 2024 20:08

22. dubna 2024 18:27

Vysoké úroky povzbuzují ekonomiku, soudí američtí finančníci i ekonomové. MMF ale varuje

Mezinárodní měnový fond (MMF) se v minulém týdnu nezvykle ostře pustil do Spojených států. Vadí mu jejich rozhazovačnost. Ta jim prý sice dopomáhá k impresivnímu ekonomickému růstu, leč není dlouhodobě udržitelná. Přílišné výdaje Washingtonu mohou podle MMF celosvětově opětovně zvýšit inflaci a ohrozit rozpočtovou a finanční stabilitu. Jinými slovy, hrozí, že za velké americké dluhy nakonec zaplatíme všichni – ať už krizemi či pořádnou inflací.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Kdo investuje v Česku do kryptoměn?

Podle výzkumu globální platformy pro sběr dat statista.com uvedlo v roce 2022 vlastnictví některé digitální měny 13 % Čechů. V roce 2021, kdy nejznámější kryptoměna bitcoin dosahovala jedněch ze svých nejvýznamnějších maxim, činil podíl kryptoměnových investorů dokonce 15 %. Data také ukazují, že majitelé kryptoměn v Česku se zajímají o technologie a mají zájem na řešení inflace nebo nedostupného bydlení.