Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

S bezkontaktním placením má zkušenosti již polovina Čechů

S bezkontaktním placením má zkušenosti již polovina Čechů

Foto: Pixmac

Bezkontaktní placení se v Česku stává běžnou součástí života. Podle velkého průzkumu GE Money Bank již téměř polovina lidí bezkontaktní platební karty buď aktivně využívá, anebo alespoň přesně ví, jak bezkontaktní placení funguje. Čtvrtina respondentů se potom setkala i s dalšími platebními inovacemi, a to s platební nálepkou a NFC kartou v mobilu.

„Průzkum potvrdil, že moderní platební metody zapouštějí v Česku kořeny. GE Money Bank je vnímá jako jednu ze svých priorit, tento výsledek nás proto velmi těší,“ říká Ondřej Hájek, inovační leader GE Money Bank. „Dobrou zprávou je pro nás také to, že právě naši zákazníci mají podle průzkumu o platební inovace největší zájem a znají je lépe než klienti ostatních bank,“ dodává Ondřej Hájek.  O bezkontaktní platební kartu má zájem polovina klientů GE Money Bank (průměr mezi klienty velkých českých bank je 35 %). Obdobná situace je také u bezkontaktní platební nálepky (zájem mezi klienty GE Money Bank dosahuje 36 %, průměr 24 %) a také u platební karty v mobilu (28 % mezi klienty GE Money Bank, zatímco průměr zákazníků velkých bank je opět nižší, konkrétně 23 %).Inovace by měly zvyšovat kvalitu životaPrůzkum také ukázal, že lidé mají zájem zejména o inovace, které jim usnadňují život. Za nejdůležitější inovace označili účastníci průzkumu takové novinky, které zjednodušují použití běžně využívaných věcí, ty, které zvyšují kvalitu života a také inovace šetřící peníze. Součástí průzkumu byl i vztah Čechů k bezhotovostnímu placení. Ukázalo se, že většina lidí stále dává přednost platbám v hotovosti (70 %). Lidé nejčastěji platí hotově za služby (taxi, kadeřník, kavárna, restaurace apod.). Platebními kartami naopak zákazníci nejčastěji platí v supermarketech, při nákupu oblečení a sportovních a domácích potřeb. Pokud jde o budoucnost hotovosti, většina Čechů (6 z 10) očekává, že do deseti let bezhotovostní placení převládne nad platbami v hotovosti. Jen pětina lidí je naopak přesvědčena o tom, že hotovost zůstane vždy nejčastěji využívaným způsobem placení. Ukázal to průzkum, který GE Money Bank provedla letos v létě na vzorku 512 respondentů.Platební inovace zdarma a bez omezeníGE Money Bank má v současnosti nejširší nabídku moderních platebních metod v Česku. Jejich pořízení i využívání je zcela zdarma. Banka jako první uvedla na trh bezkontaktní platební nálepky coby alternativu klasických debetních karet, nedávno je doplnila také o nálepky na kreditních kartách. Výhodou platebních nálepek je rychlé, pohodlné a bezpečné placení, protože předmět s nálepkou není nutné dávat vůbec z ruky.Banka také jako první v Česku nabídla všem svým klientům bez omezení platební kartu v mobilu (NFC). Klienti GE Money Bank mohou k platbám využívat v současnosti již osm modelů mobilních telefonů od výrobců Sony (Xperia Z a Xperia SP) a Samsung (Galaxy Note II, S III, S III mini, Ace 2, S4 a S4 mini). Počet podporovaných telefonů neustále roste. Všichni, kteří mají jeden z uvedených modelů a využívají služeb operátora Telefónica O2, si mohou navíc na svou SIM kartu nahrát debetní i kreditní kartu a využívat obě k bezkontaktním platbám u obchodníků i k nákupům na internetu.

Témata:  platby mobilem platební karty Bezkontaktní platby

Aktuálně se děje

22. dubna 2024 20:08

16. dubna 2024 12:03

16. dubna 2024 11:39

Předpověď počasí na noc a středu 17. dubna

Mezi tlakovou níží nad východní Evropou a tlakovou výší nad východním Atlantikem k nám bude nadále proudit studený a vlhčí vzduch od severozápadu, informuje ČHMÚ.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Kdo investuje v Česku do kryptoměn?

Podle výzkumu globální platformy pro sběr dat statista.com uvedlo v roce 2022 vlastnictví některé digitální měny 13 % Čechů. V roce 2021, kdy nejznámější kryptoměna bitcoin dosahovala jedněch ze svých nejvýznamnějších maxim, činil podíl kryptoměnových investorů dokonce 15 %. Data také ukazují, že majitelé kryptoměn v Česku se zajímají o technologie a mají zájem na řešení inflace nebo nedostupného bydlení.