DISKUZE K ČLÁNKU Obsah přijímacích zkoušek na SŠ neodpovídá výuce ve školách? Plaga promluvil

Obsah přijímacích zkoušek na střední školy by se podle ministra školství Roberta Plagy (ANO) měl změnit. Současné testování podle něj neodpovídá tomu, co a jak se učí děti v moderních školách. Podoba zkoušek podle něj nutí rodiče ke vzdělávání potomků v placených kurzech. Ministr by proto chtěl otevřít debatu o možných úpravách. Podle něj je pro zlepšení vzdělávacího systému proměna podoby zkoušek důležitější než diskuse o počtu pokusů na testy. Plaga to uvedl v rozhovoru s ČTK.

 zpět na článek přehled všech diskuzí
Vážení čtenáři, diskuze u tohoto článku již byla uzavřena. Pokud shledáte jakýkoliv příspěvek nevhodným, urážlivým, vulgárním či vaši osobu jakkoliv poškozuje, využijte prosím možnost nahlášení, která je dostupná u každého příspěvku. Obratem se takovým příspěvkem budeme zabývat. K diskuzi můžete využít naše další články.

Nejlepší názory

» Jarmila Š. (Hlasovali 2 lidé) 23.06.2020 12:13
Bože, jak dlouho tu budeme číst ty vaše dlouhé… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Jarmila Š.

    Jarmila Š.

    90.180.7.XXX
    Bože, jak dlouho tu budeme číst ty vaše dlouhé nesmysly? Na to nemáme ani čas, ani chuť. 05

    + 2 / − 0

    Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
  • Karel Janyška

    Karel Janyška

    185.186.162.XXX
    CO JE TO VZDĚLÁNÍ ?

    Vzděláním je to, co se dostane do hlav dětí, studentů a ostatních lidí, z platných informací o světě, přičemž je úplně jedno odkud. Není nic tragičtějšího, než tzv. vzdělání informacemi irelevantními.

    Z hlediska oborových znalostí a rozšiřovaných technických informací není problém tak velký. Všichni souhlasí s tím, že jedna a jedna jsou dvě a suma dalších takových a daleko složitějších vědomostí je přijímaná všemi jako samozřejmost a je to tak logické a v pořádku, pokud tedy nemluvíme o technice a strategii vyučování. Jsou to vědecky podložené a šířené poznatky a zkouší se z nich.

    Avšak z hlediska předání informací vyššího řádu, tedy vědění o lidském světě a principech, na kterých vyrostl a stojí je situce tristní a právě obrácená, než by měla být.

    Žákům, studentům a ostatním je vtloukáno do hlav, že lidský svět je organizací ovládanou lidmi a veškeré školní snažení je směrováno k tomu, aby do takového světa byli připraveni vstoupit a uměli se v něm pohybovat. Jenže takový svět neexistuje.

    Věc se má úplně obráceně. Lidský svět je totiž spontánním řádem lidské interakce, tedy je řízený spontánními silami a to je jedinou možností přežití lidstva. A to je tak neuvěřitelné a složité, že to lidi nejsou schopni vůbec bez předpřípravy pochopit. A na školách neprobíhá ani ta. Nejsou učitelé a dokonce ani učitelé učitelů, tedy profesoři vysokých škol, kteří by takovému paradoxu rozuměli.

    Celou velmi složitou problematiku však popisuje na vědecké, a jen na vědecké, bázi tzv. kompozitivní teorie, tedy suma informací, navzájem provázaných a neodporujících si, získaná vědeckou kompozitivní, tedy skladnou, metodou společenských věd. Viz slavná kniha Kontrarevoluce vědy myslitele myslitelů, nositele Nobelovy ceny. A.F Hayeka. Dzp.

    + 0 / − 2

    Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
Loading...
reklama
Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky