Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Módní řetězec C&A uzavře desítky prodejen

C&A
C&A
Foto: INCORP images

Západoevropský prodejce oděvů C&A letos ve Francii uzavře 30 obchodů ze 150 a chystá se zrušit asi 200 pracovních míst. Firma své rozhodnutí zdůvodňuje poklesem tržeb, informují dnes francouzská média.

Podnik zavíral obchody ve Francii i loni, většinu ze zhruba 100 zaměstnanců se ale odborářům nepodařilo umístit jinde v rámci firmy. V České republice, kde C&A patří mezi největší prodejce oděvů, společnost v současné době nechystá žádný obchod zavírat.

"Cílem je přemístit co nejvíce zaměstnanců. Někdy je to ale těžké vzhledem k tomu, jak daleko od sebe jsou jednotlivé obchody. Minule jsme dokázali přemístit jen 14 lidí ze sta," řekla agentuře AFP zástupkyně odborů Maria Rodriguesová. Loni oděvní řetězec ve Francii zavřel 14 obchodů.

Výhled podle Rodriguesové není nejlepší, mimo jiné i kvůli stárnutí populace. "Mnoho zaměstnanců má přes 50 let a ve společnosti C&A strávili celý profesní život," uvedla. Než podnik loni začal zavírat obchody, měl jich ve Francii asi 160 a zaměstnával kolem 2800 lidí.

V Česku má nyní C&A přes 40 prodejen. "V České republice momentálně neplánujeme zavírat obchody, před několika měsíci jsme otevřeli novou prodejnu ve Znojmě," uvedla na dotaz ČTK Veronika Kovaříková z tiskového oddělení C&A Moda. Rozhodnutí o tom, kde otevřít nebo zavřít obchody, závisí podle ní na investičních kritériích, přitažlivosti dané lokality a na právních transakcích s třetími stranami. "Neustále pracujeme na další optimalizaci a modernizaci našeho stávajícího obchodního portfolia," dodala.

Společnost C&A, jejíž název tvoří počáteční písmena jmen bratrů Clemense a Augusta Brenninkmeijerových, je už šest generací rodinným podnikem. Oděvy prodává ve většině evropských zemí, v Latinské Americe a Číně.

Témata:  C&A obchody

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 12:35

22. dubna 2024 20:08

18. dubna 2024 12:55

Koupil jsem si prodlouženou záruku, nebo je to pojištění?

Spotřebitelé se dnes mohou velmi často setkat s nabídkou prodloužené záruky na zboží, které kupují. Někdy bývá tato smluvní záruka nabízena automaticky, jindy je za příplatek. Nemálo spotřebitelů si tak prodlouženou záruku přikoupí, zejména na spotřební elektroniku, která bývá na poruchy náchylná. Někteří z nich však mohou být posléze nepříjemně překvapeni, když jim s reklamací nevyhoví, buď kvůli podmínkám smluvní záruky, nebo protože se vlastně vůbec nejedná o záruku, ale o pojištění. Na co by si měl spotřebitel pozor, než si za takovou nadstandardní službu připlatí?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy