Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Index PES stoupl na 81 bodů

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Epidemický index PES, podle kterého se řídí opatření proti šíření nemoci covid-19, stoupl k dnešku ze 76 na 81 bodů. Důvodem nárůstu je zvýšený podíl pozitivních testů na nový typ koronaviru za poslední týden. Na hodnotě 76 bodů byl index předchozích pět dní.

Vyplývá to z údajů na webu ministerstva zdravotnictví.

Celostátní bodové skóre indexu PES odpovídá pátému, tedy nejpřísnějšímu stupni pohotovosti od pátku 18. prosince. Oficiálně ale v Česku zatím platí protiepidemická opatření pro čtvrtý stupeň. Vláda by dnes mohla rozhodnout o přechodu na pátý. Podle úterního vyjádření ministra zdravotnictví Jana Blatného (za ANO) by mohl platit od 27. prosince.

V úterý se ve srovnání s pondělím zhoršila epidemická situace u všech čtyř ukazatelů ovlivňujících hodnotu indexu PES. K růstu o pět bodů ale přispěl jediný z nich, a to podíl pozitivních nálezů při testech na nový koronavirus za posledních sedm dní. V pondělí byl tento ukazatel na necelých 26 procentech, v úterý už těsně nad 27 procenty.

V pátém stupni je index PES ve všech krajích s výjimkou Prahy. Nejhorší situace je v Karlovarském kraji, který má 86 bodů ze sta. Nejvíce krajů, sedm, má skóre 81 bodů.

Rizikové skóre PES k dnešnímu dni v jednotlivých krajích:

Kraj Skóre PES Stupeň pohotovosti Praha 66 4 Olomoucký 76 5 Středočeský 76 5 Liberecký 80 5 Zlínský 80 5 Jihočeský 81 5 Jihomoravský 81 5 Vysočina 81 5 Královéhradecký 81 5 Pardubický 81 5 Plzeňský 81 5 Ústecký 81 5 Moravskoslezský 85 5 Karlovarský 86 5

Zdroj: ministerstvo zdravotnictví

Témata:  Česko Koronavirus COVID-19

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 12:35

22. dubna 2024 20:08

18. dubna 2024 12:55

Koupil jsem si prodlouženou záruku, nebo je to pojištění?

Spotřebitelé se dnes mohou velmi často setkat s nabídkou prodloužené záruky na zboží, které kupují. Někdy bývá tato smluvní záruka nabízena automaticky, jindy je za příplatek. Nemálo spotřebitelů si tak prodlouženou záruku přikoupí, zejména na spotřební elektroniku, která bývá na poruchy náchylná. Někteří z nich však mohou být posléze nepříjemně překvapeni, když jim s reklamací nevyhoví, buď kvůli podmínkám smluvní záruky, nebo protože se vlastně vůbec nejedná o záruku, ale o pojištění. Na co by si měl spotřebitel pozor, než si za takovou nadstandardní službu připlatí?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy