Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Čtvrtečních 2164 nakažených v ČR je nejméně v pracovní den od poloviny října

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Testy v Česku ve čtvrtek potvrdily 2164 případů koronaviru, o třetinu méně než před týdnem a nejméně v pracovní den od poloviny loňského října. Zhruba o třetinu v mezitýdenním srovnání na 403 se snížil také počet podezření na opakovanou nákazu. Klesl ale i počet testů. Na 1005 ubylo lidí s covidem-19 v nemocnicích. Na 100.000 obyvatel připadá za poslední týden 123 nově nakažených, takzvaná incidence je tak také nejnižší od poloviny října. Vyplývá to z informací na webu ministerstva zdravotnictví.

Epidemie koronaviru v Česku polevuje od začátku února, kdy se denní přírůstek nakažených dostal až nad 57.000. Čtvrteční počet potvrzených případů je v pracovním dni nejnižší od loňského 15. října, počet nově nakažených za poslední týden na 100.000 obyvatel je nejnižší od 19. října.

Týdenní incidence klesla k dnešku proti středě ve všech krajích. V polovině krajů už je nižší než 100. Nejméně se nemoc šíří v Karlovarském kraji, kde na 100.000 obyvatel za posledních sedm dní připadá 90 nových případů koronaviru. Naopak nejhůře je na tom nadále Praha s incidenčním číslem 217.

Hospitalizovaných 1005 lidí s covidem-19 je o pětinu méně než před týdnem. Padesátka z nich ve vážném stavu je v mezitýdenním srovnání zhruba třetinový pokles.

Od začátku epidemie předloni v březnu se nákaza prokázala u 3,89 milionu lidí, zemřelo 40.058 z nich.

Dokončené očkování proti covidu-19 má téměř 6,87 milionu lidí, posilující dávku dostalo skoro 4,14 milionu z nich.

Témata:  Koronavirus COVID-19

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 12:35

22. dubna 2024 20:08

18. dubna 2024 12:55

Koupil jsem si prodlouženou záruku, nebo je to pojištění?

Spotřebitelé se dnes mohou velmi často setkat s nabídkou prodloužené záruky na zboží, které kupují. Někdy bývá tato smluvní záruka nabízena automaticky, jindy je za příplatek. Nemálo spotřebitelů si tak prodlouženou záruku přikoupí, zejména na spotřební elektroniku, která bývá na poruchy náchylná. Někteří z nich však mohou být posléze nepříjemně překvapeni, když jim s reklamací nevyhoví, buď kvůli podmínkám smluvní záruky, nebo protože se vlastně vůbec nejedná o záruku, ale o pojištění. Na co by si měl spotřebitel pozor, než si za takovou nadstandardní službu připlatí?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy