Bude distanční výuka součástí běžného vzdělávání? MŠMT připraví pokusné ověřování

Ministerstvo školství chce v druhém pololetí nadcházejícího školního roku začít zjišťovat, jak by mohla fungovat distanční výuka jako součást běžného vzdělávání. Do konce letošního roku chce vybrat školy, které by se měly zapojit do pokusného ověřování. ČTK to řekl ministr školství Robert Plaga (ANO). Jak velkou část výuky by podle něj mohla výuka na dálku tvořit, zatím přesně neví.

Robert Plaga
reklama

"Počítáme s tím, že do konce letošního roku připravíme pokusné ověřování," uvedl ministr. "Nešlo by jen o výuku na dálku v případě zásahu nouzového stavu, mimořádného opatření nebo zásahu krajské hygienické stanice, jak s tím počítá současná novela školského zákona. Mělo by jít o ověřování toho, jakou roli může hrát distanční vzdělávání v celém systému, jaká má být kombinace prezenčního a distančního vzdělávání a ve kterých oblastech dává smysl a větší efekt distanční vzdělávání jako doplněk prezenčního," řekl.

Ministerstvo podle něj proto v následujícím půlroce vybere různé typy škol z různých regionů, které by do ověřování zařadilo. Na upřesnění toho, kolik jich bude, je podle něj nyní zatím brzy. "Hodláme to odstartovat v druhém pololetí nadcházejícího školního roku," uvedl.

Jak velkou část výuky by podle něj mohlo distanční vzdělávání tvořit, odmítl upřesnit. "Bylo by laciné, kdybych řekl 25 procent nebo 35 procent. Hezky by to vypadalo, ale nebyla by to pravda. Od toho jsou pokusná ověřování, aby se to vyzkoušelo a na základě toho, co se ve školách skutečně děje, dostal ministr školství nebo ministryně školství na stůl podklad, že to funguje, a až poté řekl, jaký má být správný podíl, protože to vyjde z toho, co se skutečně v terénu děje, a ne z toho, co si myslí Robert Plaga," řekl.

Doplnil, že lze očekávat jiný účinek distančního vzdělávání na prvním a druhém stupni základních škol či ve středních školách. Ukázala to podle něj i zkušenost z letošního jara, kdy byly kvůli šíření koronaviru několik týdnů zavřené školy a výuka fungovala na dálku. Zejména mladší školáci se většinou neobešli bez pomoci rodičů, zatímco starší žáci a studenti už dokázali pracovat samostatněji.

Doporučujeme

Související:

Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky