Žadatelé o azyl jsou frustrovaní. Úředníci jsou terčem útoků a vulgárních výhrůžek

Pracovníci švédské migrační agentury hlásí nárůst hrozeb a vulgárních telefonních hovorů od lidí, kteří jsou v mnoha případech popisováni jako žadatelé o azyl, kteří jsou frustrovaní z dlouhého čekání na odpověď. Informuje o tom server The Local s odvoláním na švédská média.

Diskuse: 1

Evropa zachraňuje uprchlíky
reklama

V prvních devíti měsících roku bylo zaznamenáno 72 případů fyzického násilí či vážných výhružek namířených proti švédské migrační agentuře (Migrationsverket). Loni jich přitom za celý rok bylo celkem 43.

Samotní zaměstnanci pak čelí výhrůžkám nejen přímo v zaměstnání, ale také prostřednictvím e-mailů, telefonů i sociálních sítích. Podle Heleny Lissové, zástupkyně úřadu pro bezpečnost zaměstnanců v kanceláři ve Stockholmu, tvrdí, že v mnoha případech hraje roli zklamání klientů.

„Možná je pro ně nekonečné čekání na to, až se na jejich případ někdo podívá. A oni mezitím musí čekat na rozhodnutí. Může přijít frustrace," řekla pro švédský bulvární list Aftonbladet . „Existuje také větší riziko sebepoškozování a sebevražd," dodala.

Aftonbladet uvádí, že od 1. ledna do 30. září bylo zaznamenáno celkem 2875 incidentů, včetně 72 případů násilí a výhrůžek smrtí. Většinou jde ale o méně závažné slovní útoky.

Ve Švédsku v roce 2015 požádalo o azyl téměř 163 000 lidí. Migrační agentura přijala nové zaměstnance, aby pomohli zpracovávat žádosti. V současné době je v systému registrováno asi 85 000 lidí, kteří buď ještě čekají na odpověď nebo kteří byli odmítnuti a čekají na výsledek odvolání.

Server The Local také uvádí, že dostal řadu stížností na čekací dobu. Cizinci poukazují především na nejistotu – netuší totiž, kdy jim přijde odpověď. Někteří žadatelé se vše dozví během několika týdnů, jiní ale čekají více než rok.

Maria Johanssonová, odbornice na pracovní prostředí migrační agentury, také uvádí, že velká část verbálních útoků pochází od frustrovaných žadatelů. „Většinu incidentů způsobují frustrovaní žadatelé, kteří se neumí dobře vyjádřit, nepředstavují velkou hrozbu, ale rozhodně ovlivňují naše pracovníky, kteří se musejí setkávat s lidmi, kteří se tímto způsobem vyjadřují,“ dodala.

Diskuze: Žadatelé o azyl jsou frustrovaní. Úředníci jsou terčem útoků a vulgárních výhrůžek

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 23.10.2017 11:32 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související:

reklama

Fokus

Aktuálně

Doporučujeme

Zobrazit: mobil | klasicky