Nebyl v pořádku hotel nebo jídlo? Takhle se můžete bránit

Delší cesta k pláži, než bylo slíbeno, pokoj bez výhledu na moře, nebo menší výběr jídla. Právě kvůli tomu podle právníků Češi nejčastěji reklamují letní dovolené. Za co by vám cestovní kancelář měla vrátit peníze?

Tunisko, ilustrační fotografie
reklama

Přihlásit se o to, aby na dovolené dostali vše, za co zaplatili, Češi evidentně umí. "Je to nejčastěji kvůli vadám v ubytování nebo stravování," řekl TV Nova Miloš Borovička, právní poradce dTEST.

Tady platí, že čím dříve, tím lépe. Nejdříve žádat nápravu v hotelu nebo u delegáta. Šanci reklamovat zájezd máte ale i po skončení dovolené.

"Zákazník má nárok na nějakou přiměřenou slevu, kterou odpovídá rozdílu mezi řádnou dovolenou a tou defektní," Vysvětluje Borovička.

Pokud vás třeba ubytují v jiném hotelu, než jste si objednali, mohli byste dostat slevu až 20 %. Stejně jako za pokoj bez slíbené klimatizace nebo, pokud by se mu uklízečka vyhýbala obloukem. A pokud se vám bude zdát, že jíte každý večer to samé, i za to můžete uplatňovat vrácení peněz. Existují ale i úsměvné pokusy o reklamace dovolené, třeba za počasí a nejen to.

"Setkali jsme se s reklamací toho, že na hotelu nebyli žádní Češi. Co by někdo považoval za výhodu. Tak tomuto spotřebiteli se to nelíbilo, protože si neměl s kým povídat a trávit čas.

Ztrátu zavazadla byste měli nahlásit hned na letišti. Letecká společnost by vám pak měla proplatit účty za oblečení nebo hygienu, kterou si na dovolené koupíte. Další informace, jak při reklamaci zájezdu postupovat, vám prozradí odborník ve středeční Snídani s Novou, začíná v 5:55.

Témata: Cestování | dovolená

Doporučujeme

Související:

Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky