Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Inspektoři kontrolovali stánky v Česku. Výsledky dopadly špatně

Stánkový prodej, ilustrační fotografie
Stánkový prodej, ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Česká obchodní inspekce (ČOI) informovala, že o víkendu 21. a 22. května provedli inspektoři kontroly na třech akcích po celé republice. Více než polovina stánkařů kontrolou neprošla.

Inspektoři kontrolovali stánkaře na Potštejnské pouti v Královéhradeckém kraji, výstavu Hobby v Českých Budějovicích a Slavnosti chřestu v Ivančicích v Jihomoravském kraji.

Nejhůř dopadla kontrola v Potštejně. Zde inspektoři zkontrolovali 8 stánkařů a všichni měli nějaký problém. Nejčastěji prodejcům chyběli informace o ceně zboží. Ve třech stáncích zabavili inspektoři 81 kusů padělků značek Burberry, Minions a Spongebob. Škodu ČOI odhaduje na 410 500 Kč. Inspektoři udělili několik pokut na místě, padělané zboží dále prověřují a trest bude vynesen později.

V Ivančicích zkontrolovali inspektoři tři atrakce (ruské kolo, skákací hrad a dětská manéž) a devět stánků. Atrakce prošly kontrolou bez problémů, stánkaři však dopadli o poznání hůře. Zákon podle ČOI porušili majitelé čtyř stánků, se kterými bylo zahájeno správní řízení.

Nejlépe dopadla kontrola v Českých Budějovicích. Zde inspektoři zaznamenali problém pouze u čtyř stánků z dvanácti kontrolovaných. Jednalo se však o menší provinění, za které udělila ČOI pokuty v celkové výši 4000 Kč.

Vzhledem k velkému počtu zjištěných pochybení či porušení zákona, plánuje Česká obchodní inspekce zvýšit počet kontrol stánkového prodeje na poutích a slavnostech.

Témata:  ČOI stánkový prodej

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 12:35

22. dubna 2024 20:08

18. dubna 2024 12:55

Koupil jsem si prodlouženou záruku, nebo je to pojištění?

Spotřebitelé se dnes mohou velmi často setkat s nabídkou prodloužené záruky na zboží, které kupují. Někdy bývá tato smluvní záruka nabízena automaticky, jindy je za příplatek. Nemálo spotřebitelů si tak prodlouženou záruku přikoupí, zejména na spotřební elektroniku, která bývá na poruchy náchylná. Někteří z nich však mohou být posléze nepříjemně překvapeni, když jim s reklamací nevyhoví, buď kvůli podmínkám smluvní záruky, nebo protože se vlastně vůbec nejedná o záruku, ale o pojištění. Na co by si měl spotřebitel pozor, než si za takovou nadstandardní službu připlatí?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy