Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Bezplatná asistence pro řidiče. Na D1 už bez pomoci nezůstanete

Dálnice, ilustrační fotografie
Dálnice, ilustrační fotografie
Foto: Jan Zýka / INCORP images

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) spustilo novou službu. Bezplatně bude pomáhat řidičům, kteří budou mít jakýkoliv technický problém s vozidlem. Služba je zatím dostupná na nejvytíženějším úseku české dálniční sítě, tedy na dálnici D1 mezi Prahou a Brnem. Později by se měla rozšířit i na další úseky českých dálnic.

ŘSD si rozdělilo dálnici D1 mezi Prahou a Brnem do čtyř padesátikilometrových úseků. V každém je k dispozici jedno vozidlo asistenční služby. Jeho posádka aktivně svůj úsek projíždí. Musí tak učinit alespoň 3x za den a 2x za noc. Pomoc si samozřejmě může řidič také přivolat a to na bezplatném telefonním čísle 800 280 281.

Speciální asistenční vozidlo ŘSD je připraveno řidičům poskytnout různou pomoc. Primárně však nepojízdný vůz v odstavném pruhu přehledně označí světelnou šipkou, majáky, či kužely. Zvláště v noci či za zhoršené viditelnosti je pro řidiče jakékoliv zastavení na dálnici smrtelně nebezpečné.

Když je místo přehledně označeno, může posádka asistenčního vozu pomoci řidiči s širokou škálou problémů. Ať už jde o banalitu typu výměna píchlého kola, přes například odstranění úniku provozních kapalin až po zajištění odtahu.

Přivolání asistenčního vozu a práce jeho osádky jsou zdarma. Platí se až případný odtah zajištěný partnerskou odtahovou službou. Řidič si samozřejmě může zavolat vlastní asistenční službu, pro ŘSD je stěžejní, aby byl nepojízdný vůz na dálnici přehledně označen.

"Do teď si všichni řidiči kupovali dálniční známku jako zákonem nařízenou vstupenku na dálnice. Teď mají v ceně té známky také službu, která jim pomůže, když mají přímo na dálnici problémy," řekl v pořadu Snídaně s Novou mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

"Chceme slíbit řidičům, že do dvaceti minut od zavolání budeme na místě," dodal mluvčí Rýdl. "Může se samozřejmě stát, že naše posádka bude zrovna řešit potíž někoho jiného. Ale pak řidiči náš operátor zavolá, informuje ho a řidič bude v obraze." 

Témata:  dálnice silnice, dálnice

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 12:35

22. dubna 2024 20:08

18. dubna 2024 12:55

Koupil jsem si prodlouženou záruku, nebo je to pojištění?

Spotřebitelé se dnes mohou velmi často setkat s nabídkou prodloužené záruky na zboží, které kupují. Někdy bývá tato smluvní záruka nabízena automaticky, jindy je za příplatek. Nemálo spotřebitelů si tak prodlouženou záruku přikoupí, zejména na spotřební elektroniku, která bývá na poruchy náchylná. Někteří z nich však mohou být posléze nepříjemně překvapeni, když jim s reklamací nevyhoví, buď kvůli podmínkám smluvní záruky, nebo protože se vlastně vůbec nejedná o záruku, ale o pojištění. Na co by si měl spotřebitel pozor, než si za takovou nadstandardní službu připlatí?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy