Handrkování o reklamace končí: Nová páka na neochotné prodejce

Reklamovat poškozené nebo nefunkční zboží teď bude snadnější než kdy dřív. Zákazníci, kterým nebude chtít obchodník reklamaci uznat, budou mít nově možnost řešit spor mimosoudní cestou.

Ilustrační fotografie
reklama

"Vy jste v těch botách šlápl do kaluže? Tyhle boty ale nejsou určeny do mokra. Je nám líto." Tohle si při reklamaci rozbitých bot vyslechlo už mnoho lidí a přitom je tato výmluva obchodníků zcela absurdní. Ostatně jako spousta jiných. Pokud jste v takovém případě nechtěli přijít o peníze i o boty zároveň, jedinou cestou bylo hnát prodejce k soudu.

I když nefunkční věc přesně podle pravidel reklamace (s účtenkou, záručním listem i v původní krabici) donesete do obchodu, často odejdete s nepořízenou. Jenže běhat po úřadech a několik měsíců se soudit je pro mnohé pádným důvodem k tomu, aby nad reklamací mávli rukou. Nově ale mohou nespokojení zákazníci podat stížnost, kterou prošetří Česká obchodní inspekce.

Novinka začne platit od února letošního roku a princip bude poměrně jednoduchý. Jestliže nebude zákazník spokojený s tím, jak prodejce o reklamaci rozhodl, bude moci do roka od prvního podání reklamace poslat stížnost na Českou obchodní inspekci.

Ta potom vyzve obě strany k tomu, aby se k věci vyjádřili, a následně vydá doporučení, jak by měl být spor vyřešen. Toto doporučení ale nefunguje jako rozsudek. Jedná se pouze o návrh toho, jak by měla pře z právního hlediska dopadnout. Pokud se ani potom zákazník s prodejcem nedomluví, jediným řešením zůstane soudní cesta.

Témata: reklamace | obchody

Doporučujeme

Související:

Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky