Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Babiš odvolal svého náměstka. Ztratil prý jeho důvěru

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Jan Zýka / INCORP images

Spory mezi ministrem financí Andrejem Babišem (ANO) a jeho náměstkem pro oblast mezinárodních vztahů Martina Prose (ČSSD) skončily odvoláním sociálního demokrata z funkce. Oznámilo to ministerstvo financí v tiskovém prohlášení.

„První místopředseda vlády a ministr financí Andrej Babiš odvolal pro ztrátu důvěry náměstka pro oblast mezinárodních vztahů Martina Prose. Martin Pros byl do funkce jmenován k 1. dubnu loňského roku," ve stručnosti ohlásilo ministerstvo.

Spor mezi Babišem a Prosem vypukl v polovině dubna, kdy náměstek požádal Českou národní banku o prošetření možné manipulace pražské mezibankovní sazby PRIBOR. Od této sazby se mimo jiné odvíjejí splátky úvěrů. Ministr Babiš tento krok označil za politickou hru, která navíc poškozuje pověst českých bank.

Pros svoje podezření sepsal do dopisu a poslal ho guvernérovi ČNB Miroslavu Singerovi, kopii pak poslal také do médií.

„V dopise dochází k naprosto bezprecedentnímu napadení kredibility českého bankovního systému. Dopis obsahuje pouze domněnky, které jsou založeny na neznalostech. Nejsou tam žádné relevantní údaje, žádné podklady. Není to opřeno o reálná data, ale pouze jeden novinový článek, jak poukázal sám náměstek," komentoval celou situaci viceguvernér ČNB Vladimír Tomšík v dubnových Otázkách Václava Moravce.

Témata:  Ministerstvo financí Česká národní banka (ČNB) Andrej Babiš

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 12:35

22. dubna 2024 20:08

18. dubna 2024 12:55

Koupil jsem si prodlouženou záruku, nebo je to pojištění?

Spotřebitelé se dnes mohou velmi často setkat s nabídkou prodloužené záruky na zboží, které kupují. Někdy bývá tato smluvní záruka nabízena automaticky, jindy je za příplatek. Nemálo spotřebitelů si tak prodlouženou záruku přikoupí, zejména na spotřební elektroniku, která bývá na poruchy náchylná. Někteří z nich však mohou být posléze nepříjemně překvapeni, když jim s reklamací nevyhoví, buď kvůli podmínkám smluvní záruky, nebo protože se vlastně vůbec nejedná o záruku, ale o pojištění. Na co by si měl spotřebitel pozor, než si za takovou nadstandardní službu připlatí?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy