Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Gotta ošidili na daních? Chce 1,3 milionu za morální újmu!

Gotta ošidili na daních? Chce 1,3 milionu za morální újmu!

Foto: Pixmac

Zpěvák a držitel mnoha hudebních ocenění Karel Gott požaduje po státu náhradu škody, kterou mu způsobil neoprávněným vyměřením daní. Úředníci mu před lety vyměřili několikamilionové doplatky, soudy je však následně zrušily.

Podle informací Hospodářských novin Gott podal žalobu na ministerstvo financí, v níž požaduje proplatit 1,3 milionu korun za výdaje související s řízením.

"Stát s Karlem Gottem prohrál spor a on se domáhá náhrady škody, která mu byla způsobena," uvedl Gottův ekonomický poradce Pavel Krist. Žalobou se začal ve středu zabývat pražský obvodní soud, rozhodnutí by mělo padnout ještě během dubna.

Peníze, které zpěvák požaduje, mají sloužit jako odškodné a pokrýt jeho náklady na řízení a soudní poplatky. Podle Krista jde zpěvákovi pouze o princip. Celý spor také rozšířil zvěsti, které Gotta usvědčovaly z toho, že státu musel doplatit na daních přes 50 milionů, a dokonce prý musel narychlo prodával prvorepublikovou vilu v Jevanech u Prahy

"Dlouhá léta složitě dokazoval, že neprávem musel uhradit významnou částku. Kdyby mu přišla oficiální omluva, k žádosti o náhradu škody by nedošlo," říká Krist.

Začátek sporu se datuje na přelom tisíciletí, kdy finanční úřad rozhodl, že Gott musí zpětně doplatit daně za osm let. Zpěvák odmítl prozradit, o jak velkou částku se jednalo, u soudu ale namítal, že úředníci pochybili, neboť dodatečně změnili výklad zákona, podle kterého doplatek vyměřili. Jeho argumenty v roce 2007 uznal i Nejvyšší správní soud a požadavek na doplatky zrušil.

Témata:  Karel Gott

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 12:35

22. dubna 2024 20:08

18. dubna 2024 12:55

Koupil jsem si prodlouženou záruku, nebo je to pojištění?

Spotřebitelé se dnes mohou velmi často setkat s nabídkou prodloužené záruky na zboží, které kupují. Někdy bývá tato smluvní záruka nabízena automaticky, jindy je za příplatek. Nemálo spotřebitelů si tak prodlouženou záruku přikoupí, zejména na spotřební elektroniku, která bývá na poruchy náchylná. Někteří z nich však mohou být posléze nepříjemně překvapeni, když jim s reklamací nevyhoví, buď kvůli podmínkám smluvní záruky, nebo protože se vlastně vůbec nejedná o záruku, ale o pojištění. Na co by si měl spotřebitel pozor, než si za takovou nadstandardní službu připlatí?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy